Bytom SA: Przychody w 2013 r. wzrosły o 21%

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-20 | 10:08
Spółka Bytom SA podsumowała wyniki sprzedaży w 2013 r. Miniony rok zamknięto zyskiem na poziomie 7,4 mln zł, a przychody ze sprzedaży wzrosły o 21% w porównaniu do 2012 r.
W celu poprawy płynności finansowej oraz uzyskania satysfakcjonujących wyników finansowych, priorytetem dla Bytom SA jest nie tylko podtrzymywanie wzrostów ze sprzedaży, ale również poprawa rentowności sprzedaży. W roku 2013 odnotowano istotny progres na tym polu. O ile w 2012 roku sieć wygenerowała 1,3 mln zł zysku, to rok 2013 zamknięty został zyskiem na poziomie sieci 7,4 mln zł.
Przychody ze sprzedaży za rok 2013 były wyższe od osiągniętych w roku 2012 o 21%. Wzrost ten wynikał ze zwiększenia przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która jest najistotniejszą gałęzią działalności spółki. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 58,8 mln zł do 76,2 mln zł (wzrost o blisko 30%). Wzrost sprzedaży detalicznej jest wynikiem poprawy efektywności sprzedaży, będącej następstwem zmian wprowadzonych w poprzednim roku, zarówno w funkcjonowaniu sieci, jak i ofercie produktowej marki Bytom.
W całym raportowanym okresie odnotowano istotne wzrosty w poziomie sprzedaży w stosunku do roku 2012. We wszystkich kwartałach 2013 roku spółka odnotowała wzrost sprzedaży, przy czym dynamika wzrostu ostatnich trzech miesięcy osiągnęła poziom 40%. Tak istotne wzrosty świadczą o pozytywnym przyjęciu zarówno kolekcji wiosna/lato jak i jesień/zima przez klientów naszej marki. Istotne dwucyfrowe wzrosty w sprzedaży detalicznej są przez Bytom utrzymywane, co świadczy o stabilnym trendzie wzrostu wynikającym z zainteresowania kolekcją Bytom, jak i zdobyciu nowych klientów. Nowych klientów udało się pozyskać dzięki poszerzonej ofercie produktowej: obok stroju formalnego, istotne miejsce w kolekcji zajmuje ubiór „smart casual”.
Pod względem sprzedaży w zł/mkw. sieci handlowej w ciągu 2013 roku nastąpił 30% wzrost w stosunku do roku 2012. Należy zwrócić uwagę, iż miesiące styczeń i luty są miesiącami wyprzedażowymi kolekcji jesienno-zimowej, co powoduje niższą zrealizowaną marżę niż w miesiącach sprzedaży nowych kolekcji. Podobna sytuacja ma miejsce w okresie lipiec – sierpień. Jednakże spółka zdołała utrzymać pozytywny trend wzrostu przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na wyższą zrealizowaną marżę, pozwalającą wygenerować dodatnie wyniki finansowe w kolejnych kwartałach.
W raportowanym okresie wzrosła również średnia marża na sprzedaży detalicznej (z 52% do 53%), co przełożyło się na wyższą dynamikę wzrostu marży w zł na mkw. w stosunku do 2012 roku, niż to miało miejsce w przypadku sprzedaży w zł na mkw.
W roku 2013 odnotowano 5% wzrost średniej miesięcznej liczby wejść do sklepu. Uwagę zwraca fakt, iż w IV kwartale był to ponad 20% wzrost. Potwierdza to stałe, rosnące zainteresowanie marką. Poprawie uległy również wskaźniki: konwersji, rozumianej jako ilość zrealizowanych paragonów w relacji do ilości wejść do sklepów (wzrost o 4 punkty procentowe w ujęciu rok do roku) oraz ilości sprzedawanych sztuk na paragonie (wzrost o 7% w ujęciu rok do roku).

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-07-07 do 2014-07-21

Zobacz także

Bytom SA: Przychody w 2013 r. wzrosły o 21%

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.