Spółka Bytom SA podsumowała wyniki sprzedaży w 2013 r. Miniony rok zamknięto zyskiem na poziomie 7,4 mln zł, a przychody ze sprzedaży wzrosły o 21% w porównaniu do 2012 r.
W celu poprawy płynności finansowej oraz uzyskania satysfakcjonujących wyników finansowych, priorytetem dla Bytom SA jest nie tylko podtrzymywanie wzrostów ze sprzedaży, ale również poprawa rentowności sprzedaży. W roku 2013 odnotowano istotny progres na tym polu. O ile w 2012 roku sieć wygenerowała 1,3 mln zł zysku, to rok 2013 zamknięty został zyskiem na poziomie sieci 7,4 mln zł.
Przychody ze sprzedaży za rok 2013 były wyższe od osiągniętych w roku 2012 o 21%. Wzrost ten wynikał ze zwiększenia przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która jest najistotniejszą gałęzią działalności spółki. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 58,8 mln zł do 76,2 mln zł (wzrost o blisko 30%). Wzrost sprzedaży detalicznej jest wynikiem poprawy efektywności sprzedaży, będącej następstwem zmian wprowadzonych w poprzednim roku, zarówno w funkcjonowaniu sieci, jak i ofercie produktowej marki Bytom.
W całym raportowanym okresie odnotowano istotne wzrosty w poziomie sprzedaży w stosunku do roku 2012. We wszystkich kwartałach 2013 roku spółka odnotowała wzrost sprzedaży, przy czym dynamika wzrostu ostatnich trzech miesięcy osiągnęła poziom 40%. Tak istotne wzrosty świadczą o pozytywnym przyjęciu zarówno kolekcji wiosna/lato jak i jesień/zima przez klientów naszej marki. Istotne dwucyfrowe wzrosty w sprzedaży detalicznej są przez Bytom utrzymywane, co świadczy o stabilnym trendzie wzrostu wynikającym z zainteresowania kolekcją Bytom, jak i zdobyciu nowych klientów. Nowych klientów udało się pozyskać dzięki poszerzonej ofercie produktowej: obok stroju formalnego, istotne miejsce w kolekcji zajmuje ubiór „smart casual”.
Pod względem sprzedaży w zł/mkw. sieci handlowej w ciągu 2013 roku nastąpił 30% wzrost w stosunku do roku 2012. Należy zwrócić uwagę, iż miesiące styczeń i luty są miesiącami wyprzedażowymi kolekcji jesienno-zimowej, co powoduje niższą zrealizowaną marżę niż w miesiącach sprzedaży nowych kolekcji. Podobna sytuacja ma miejsce w okresie lipiec – sierpień. Jednakże spółka zdołała utrzymać pozytywny trend wzrostu przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na wyższą zrealizowaną marżę, pozwalającą wygenerować dodatnie wyniki finansowe w kolejnych kwartałach.
W raportowanym okresie wzrosła również średnia marża na sprzedaży detalicznej (z 52% do 53%), co przełożyło się na wyższą dynamikę wzrostu marży w zł na mkw. w stosunku do 2012 roku, niż to miało miejsce w przypadku sprzedaży w zł na mkw.
W roku 2013 odnotowano 5% wzrost średniej miesięcznej liczby wejść do sklepu. Uwagę zwraca fakt, iż w IV kwartale był to ponad 20% wzrost. Potwierdza to stałe, rosnące zainteresowanie marką. Poprawie uległy również wskaźniki: konwersji, rozumianej jako ilość zrealizowanych paragonów w relacji do ilości wejść do sklepów (wzrost o 4 punkty procentowe w ujęciu rok do roku) oraz ilości sprzedawanych sztuk na paragonie (wzrost o 7% w ujęciu rok do roku).
Tagi: