Kompania Piwowarska i sieć sklepów Biedronka, już po raz trzeci wspólnie organizują ogólnopolską akcję „Zgrani z naturą”. W ciągu dwóch dni, które w tym roku zbiegają się w czasie z dniem bez śmiecenia, będzie można wymienić pięć szklanych bądź aluminiowych opakowań na sadzonkę kwiatów.
Kompania Piwowarska i sieć sklepów Biedronka uznały dzień bez smiecenia za dobrą okazję, by przeprowadzić kolejną zbiórkę surowców wtórnych pod hasłem „Zgrani z naturą”. 9 i 10 maja przed wybranymi sklepami Biedronka w 12 miastach będą funkcjonować specjalne stoiska, gdzie w godzinach 10:00-18:00 mieszkańcy będą mogli pozbyć się surowców nadających się do recyklingu. Każda osoba, która przyniesie co najmniej pięć szklanych lub aluminiowych opakowań, otrzyma sadzonkę goździków oraz garść przydatnych informacji na temat segregacji śmieci.
– W poprzednich latach rozdawaliśmy uczestnikom akcji ekotorby. Liczymy na to, że są one nadal w użyciu, dlatego w tym roku zdecydowaliśmy się na sympatyczny upominek – kwiaty, które rosnąc, będą przypominać o konieczności segregacji odpadów na co dzień – tłumaczy Katarzyna Wilczewska, kierownik ds. public affairs w Kompanii Piwowarskiej.
Akcją objęte są wybrane Biedronki w następujących miastach: Koszalin, Pruszcz Gdański, Szczecin, Poznań, Warszawa, Białystok, Wrocław, Tychy, Kielce, Kraków, Lublin i Pabianice. Zbiórce „Zgrani z naturą” partneruje organizacja odzysku Rekpol, która w Polsce koordynuje działania związane z obchodami dnia bez śmiecenia.
– Po raz kolejny zaangażowaliśmy się w zbiórkę surowców wtórnych, gdyż mamy świadomość, jak ważną rolę odgrywa edukacja i promowanie proekologicznego zachowania. Akcją „Zgrani z naturą” staramy się przekonać naszych klientów, że poprzez segregację odpadów, ograniczanie zużycia wody i prądu czy korzystanie z wielorazowych toreb mogą oni pozytywnie wpływać na środowisko naturalne – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu kontroli jakości i ochrony środowiska Jeronimo Martins Polska S.A.
Dwie poprzednie edycje „ Zgranych z naturą” okazały się dużym sukcesem. Łącznie zebrano niemal 18 ton odpadów podlegających recyklingowi, w tym aż 17 ton szkła. W akcję zaangażowało się kilka tysięcy osób, którym rozdano prawie 18 tysięcy ekotoreb.
– Od ponad siedmiu lat prowadzimy w Kompanii Piwowarskiej program edukacji ekologicznej „Zgrani z naturą”, w ramach którego zachęcamy między innymi pracowników i ich rodziny do działań na rzecz ochrony środowiska w ich najbliższym otoczeniu. Cieszymy się tym bardziej, że z roku na rok działamy w coraz szerszej koalicji i docieramy z edukacją do coraz większej grupy osób w całym kraju – komentuje Katarzyna Wilczewska.
Tagi: