Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, polski sklep multibrandowy Answear.com postanowił rozszerzyć swoje działanie na kolejne obszary Europy. Niedawno pod szyldem Answear ruszył nowy sklep internetowy w Czechach (Answear.cz), w dalszych planach jest Słowacja.
Wybór kolejnych krajów został poprzedzony długimi analizami zachowań oraz specyfiki branży modowej w Europie. Czechy i Słowacja zostały uznane za najatrakcyjniejsze rynki ze względu na duży potencjał rozwoju e-commerce.
Bliskość kulturowa oraz znajomość trendów panujących u naszych czeskich i słowackich sąsiadów pozwoliły zespołowi Answear.com na precyzyjny wybór odpowiednich marek i asortymentu, a także na sprawne dopięcie strony logistycznej, która w przypadku e-commerce jest niezwykle istotną częścią całego procesu zakupowego. Nie bez znaczenia było również wsparcie ekspertów z funduszu MCI.TechVentures. Ich znajomość czeskiego rynku pozwoliła m.in. na identyfikację lokalnych partnerów oraz strukturyzację projektu wejścia do wybranego kraju.
- Projekt ekspansji był przygotowywany od kilku miesięcy. Ze względu na kluczowe znaczenie poziomu satysfakcji klientów najważniejszym wyzwaniem było zoptymalizowane procesu logistycznego, by sklep mógł efektywnie realizować dostawy – mówi Krzysztof Bajołek, założyciel Answear.com. –
Dzisiaj jesteśmy w stanie dostarczać nasze produkty na terytorium Czech w ciągu 24 godzin.
Marka Answear będzie aktywnie dążyć do tego, by również w innych krajach zyskać status najmodniejszego miejsca w sieci, do którego klienci przychodzą nie tylko na zakupy, ale także w poszukiwaniu informacji o trendach, nowinek modowych oraz inspiracji do tworzenia własnych stylizacji. Nad działaniami tymi czuwać będą specjalnie w tym celu powołane lokalne zespoły. Spółka już wkrótce otworzy własne biuro w Pradze.
Tagi: