Wojciech Mroczyński podkreśla również, że miniony rok to czas udanych inwestycji na rynku niemieckim. Spółka AmRest nabyła sieć Starbucks oraz część biznesu KFC (159 lokali), dzięki czemu Niemcy stały się kluczowym rynkiem do budowania wartości Grupy.
- Przejęcie sieci Starbucks w Niemczech wpisuje się w długoterminową strategię umacniania pozycji tej marki w naszym portfelu. Po udanym rozwoju sieci kawiarni w Czechach, Polsce i na Węgrzech, w 2015 roku kupiliśmy niezwykle dochodowy i dynamicznie rozwijający się biznes w Rumunii i Bułgarii. Rok później otworzyliśmy dwie kawiarnie Starbucks w Słowacji. Wyraźna poprawa zyskowności tej marki odzwierciedla osiągane korzyści skali. Podobny potencjał dostrzegamy dla marek KFC i Pizza Hut w całej Europie, czego dowodem były nasze ostatnie akwizycje KFC w Niemczech i Pizza Hut we Francji – dodaje Wojciech Mroczyński. - Patrząc w przyszłość, nasze działania koncentrować się będą na dalszym umacnianiu pozycji lidera branży restauracyjnej na rynkach europejskich. Głównym filarami wzrostu pozostają przyspieszony rozwój organiczny oraz potencjalne przejęcia i akwizycje, które wzmocnią portfel Grupy. Dodatkowo zamierzamy inwestować w nowe technologie i system aplikacji mobilnych, co pozwoli nam znacznie poszerzyć możliwości interakcji z klientami – dodaje.