Spółka restauracyjna AmRest ogłosiła wyniki finansowe wypracowane w zeszłym roku. Tylko w 2016 spółka uruchomiła 146 restauracji. Łączna liczba lokali wynosi 1 194.
Spółka AmRest odnotowała wzrost przychodów o 26% do 4 207 mln zł, wzrost zysku EBITDA to 27% (556 mln zł). Natomiast zysk netto uplasował się na poziomie 191 mln zł.
Według Wojciecha Mroczyńskiego, Członka Zarządu AmRest, wpływ na powyższe wyniki miały rosnące trendy sprzedaży porównywalnej, rekordowa liczba nowych otwarć oraz udane akwizycje na rynku niemieckim.
W minionym roku w dalszym stopniu koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozwoju biznesu w Hiszpanii i Europie Środkowo-Wschodniej, łącznie otwierając rekordowe 119 restauracji (w porównaniu do 76 rok wcześniej). Istotnie poprawiliśmy też zyskownośćna tych rynkach –EBITDA wzrosła o 17% w CE oraz o 23% w Hiszpanii. W kolejnych latach pracować będziemy na dalszym wzrostem skali i umacnianiem marż w tych regionach. Na uwagę zasługują równieżrynek rosyjski i chiński. W Rosji obserwujemy poprawiające się warunki makroekonomiczne oraz stabilny rozwój naszego biznesu. Pozytywne trendy LFL oraz wzrost marży EBITDA (+0,9pp w 2016roku) zachęcają nas do zwiększonej skali inwestycji w regionie. W 2016 roku poprawiliśmy także wyniki operacyjne marki Blue Frogw Chinach. Dalszy rozwój portfela restauracji (8 otwarć) oraz podwojenie zysku EBITDA (z 8 mln zł do 15 mln zł) utwierdzają nas w przekonaniu o sile i wyjątkowości tej marki
– kontynuuje Wojciech Mroczyński, Członek Zarządu AmRest.