Procedura, która stoi za funkcjonowaniem sklepu, jest porównywana do tej, jaka obowiązuje w przypadku samochodów samoobsługowych. Przed zakupami klienci muszą założyć konto w sklepie i pobrać na swój telefon aplikację Amazon. Następnie podczas robienia zakupów aplikacja przy współpracy z technologią wykorzystywaną w sklepie „zanotuje”, które produkty zostały zabrane z półki i umieszczone w koszyku, a które odstawiliśmy po chwili z powrotem. Po zakończonych zakupach pozostanie już tylko opuścić sklep a kilka chwil później konto Amazon zostanie obciążone i klient dostanie rachunek.
Z punktu widzenia zarządców i właścicieli galerii handlowych czy sklepów, takie rozwiązanie oznaczałoby czysty zysk. Mniejsze koszty, więcej obsłużonych klientów i większa powierzchnia handlowa, dziś zajmowana przez kasy i obsługę. Do tego płacenie za pomocą aplikacji sklepu czy galerii handlowej, które budowałoby relację klienta z marką i pozwalało mu np. na otrzymywanie zniżek i kart klienta bezpośrednio na telefon. Póki co jednak Amazon ma zamiar poprzestać na jednym sklepie, w którym sprawdza, czy takie rozwiązanie sprawdza się w praktyce.