Od soboty, 30 lipca, w Gemini Park odwiedzający mogą obejrzeć wystawę prezentującą 10 objawów ostrzegawczych pierwotnych niedoborów odporności (PNO). Wystawa zainauguruje ogólnopolską kampanię edukacyjno-społeczną „TAK dla odporności!”, która potrwa do końca roku.
Kampania „TAK dla odporności”, realizowana przez Stowarzyszenie na rzecz osób z niedoborami odporności „Immunoprotect” we współpracy z centrami handlowymi w całej Polsce ma na celu zwiększenie społecznej świadomości na temat PNO oraz uświadomienie jak ważna w przypadku tych rzadkich genetycznych schorzeń jest wczesna diagnostyka.
Cykl wystaw edukacyjnych, zorganizowanych w szczególnie licznie odwiedzanych miejscach, jakimi są galerie handlowe, ma pozwolić dotrzeć do wielu osób i przyczynić się do diagnozy kolejnych pacjentów. Zwłaszcza iż szacuje się, że w Polsce wciąż żyje około 2 tysięcy niezdiagnozowanych osób z pierwotnymi niedoborami odporności, a czas między pierwszymi objawami a diagnozą często wynosi nawet kilka lat.
Ekspozycja składa się z kilkunastu przyjaznych, komiksowych grafik, które przykują uwagę zarówno najmłodszych, jak i nieco starszych odwiedzających centrum handlowe. W ten sposób będą mogli dowiedzieć się, na jakie sygnały ostrzegawcze powinni zwracać baczniejszą uwagę u siebie i swoich bliskich. Wystawa prezentuje nie tylko informacje o niepokojących objawach, ale również udziela wskazówek, gdzie udać się po profesjonalną pomoc.
Kampania „TAK dla odporności” potrwa do końca roku, a wystawę w Gemini Park będzie można oglądać przez tydzień.
Tagi: