Jak bezpiecznie korzystać z przejścia dla pieszych i poruszać się po drodze? Dlaczego warto nosić elementy odblaskowe? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można znaleźć w Centrum Handlowym Auchan Gliwice, podczas spotkania w ramach kampanii edukacyjnej Odblaskowi.pl. Dla uczestników przygotowano bezpłatne opaski odblaskowe.
Kampania edukacyjna Odblaskowi.pl skierowana jest zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Podczas spotkania, które odbędzie się w Centrum Handlowym Auchan Gliwice, organizatorzy będą przekonywali, że wystarczy niewielka zmiana naszych zachowań na drodze, aby zwiększyć nasze bezpieczeństwo.
Warto zacząć od poprawy widoczności na drodze oraz przejściu dla pieszych i nosić elementy odblaskowe. Taki gadżet umieszczony na ubraniu sprawia, że w terenie niezabudowanym kierowca widzi pieszego lub rowerzystę już z odległości 150 m! Dzięki temu jest w stanie szybciej zareagować i np. rozpocząć hamowanie samochodem. Od 31 sierpnia br. obowiązek noszenia elementów odblaskowych poza terenem zabudowanym nakłada na pieszych i rowerzystów znowelizowane prawo o ruchu drogowym.
Wszyscy, którzy w niedzielę 7 września odwiedzą Centrum Handlowe Auchan Gliwice, otrzymają odblaskowe opaski. Najmłodsi będą mogli wziąć udział w grach edukacyjnych, rozwiązać krzyżówki i rebusy, a także wziąć udział w zajęciach plastycznych, których tematem będzie bezpieczne poruszanie się po drodze i zachowanie na przejściu dla pieszych. Z kolei dla dorosłych przygotowano specjalne edukacyjne broszury. Dodatkowo na stronie internetowej www.akademia.odblaskowi.pl będzie dostępna platforma e-learningowa, dzięki której dzieci wspólnie z rodzicami będą mogły wzbogacić swoją wiedzę na temat zasad bezpiecznego zachowania się na drodze.
Akcja Odblaskowi.pl odbędzie się w niedzielę, 7 września w Centrum Handlowym Auchan Gliwice, przy ul. Rybnickiej 207, w godzinach 11.00-17.00.
W tym roku odbędzie się już piąta edycja kampanii. Specjalny patrol Odblaskowi.pl przemierzy ponad 12 tys. km na terenie Polski od Rzeszowa, aż po Szczecin. Organizatorzy przygotowali 40 tys. opasek odblaskowych i 40 tys. broszur edukacyjnych.
Partnerami akcji są Centra Handlowe Auchan, Carefleet, sieci serwisów Perfect Service, QService, Q-Service Premium i Q-Service Moto oraz Q-Service Truck. Patronat medialny objął Magazyn Fleet i Auto Świat.
Tagi: