Teraz, w już ósmym roku ich przyznawania, World Retail Awards postrzegane są jako prezentacja doskonałych wzorów na rynku detalicznym. Nagrody przyciągają uczestników z setek firm związanych z branżą retail z ponad 50 państw z całego świata, co pozwala wielu tak międzynarodowym jak i regionalnym detalistom wykazać się swoją ekspercką wiedzą i innowacyjnym podejściem w szerokim zakresie różnych dziedzin branży retail. Zespół sędziów składający się z branżowych ekspertów wybrał już przedstawicieli branży retail, którzy ich zdaniem są najbardziej wyjątkowi i w pełni zasługują na miejsce w finale.
Zakwalifikowani finaliści zostali wybrani w oparciu o bardzo wysokie standardy. Końcowe pozycje zostaną ustalone 28 września br., dzień przed rozpoczęciem tegorocznej edycji kongresu, kiedy jury, składające się z 16 wysokich rangą przedstawicieli branży retail, zbierze się w Paryżu, aby wyłonić zwycięzców. Wszyscy zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas ceremonii wręczenia nagród i uroczystego obiadu, który będzie miał miejsce w Salle Wagram w Paryżu, we wtorek 30 września. Lista obejmuje po raz pierwszy przedstawicieli branży retail z Albanii i Singapuru.
W tegorocznym gronie jury znaleźli się m.in.: Bernie Brookes, CEO, Myer Ltd; Andrew Jennings, Non-Executive Director, Ted Baker; Paul Charron, Chairman, Campbell Soup Company; Bijou Kurien, Strategic Advisor, L Captial (Asia); Rick Darling, Executive Director, Government & Public Affairs, Li & Fung US; Richard Simonin, Executive Chairman, Limoni Group oraz liczne inne osoby zajmujące wysokie stanowiska w branży retail.
- Po raz kolejny jesteśmy zdumieni kalibrem i liczbą zgłoszonych do nagród. Wszystkie kategorie przyciągnęły zgłoszenia detalistów o wyjątkowo wysokim poziomie w skali całego świata - powiedział Ian McGarrigle, Chairman World Retail Congress.
- A w kontekście dziedzictwa w zakresie globalnego zasięgu World Retail Congress i tych nagród, jestem szczególnie szczęśliwy, że widzę jeszcze większą liczbę pozycji z wielu różnych rynków wschodzących, obejmującą detalistów z takich krajów jak Nigeria, Albania, Indie, Chiny i Turcja. Finaliści są fantastycznymi przedstawicielami międzynarodowej branży retail i jako detaliści kontynuują proces dostosowywania i wykorzystywania innowacji w coraz bardziej wymagającym otoczeniu. Dziękujemy wszystkim za zgłoszenia i czekamy na ostateczną decyzję jury 30 września.
Lista finalistów World Retail Awards 2014
CSR - inicjatywa roku:
Gome "Change tomorrow in seven days”
JUMIA "1 Child 1 Book”
Kingfisher "Net Positive - Going beyond minimising negative impact to have a positive one”
Lotte Shopping "Good Money for keeping the earth, ′Ecomoney Project′”
Megatek "The Professional Olympic Skills of Albania”
Migros "Generation M - further development”
Woolworths SA "The Good Business Journey”
Customer Experince roku (sponsorowane przez JDA):
Appliances Online
Carrefour Villeneuve la Garenne Store
Harris+Hoole
Harvey Nichols Harveynichols.com
Lidl Dill Restaurant
Macrocenter "The Land of More"
Sonae Continente App
Detalista roku na rynkach wschodzących:
Azizia Panda, United Saudi Arabia
BİM, Turkey
BreadTalk, China
Karaca, Turkey
Kazar Footwear, Poland
Max Fashions, United Arab Emirates
O Boticário, Brazil
Wielokanałowy detalista roku (sponsorowane przez TCC):
The Entertainer
Godrej Interio
Gome
John Lewis
Mudo
TeknoSA
Tesco
"Czysta gra", sprzedawca on-line roku:
AppliancesOnline.com.au
vente-privee.com
catchoftheday.com.au
Dafiti
navabi
AO.com
Made.com
Kampania reklamowa w branży retail:
Canadian Tire Corporation "We All Play For Canada” (North Strategic)
FairPrice Finest "Finest Festival Campaign 2013” (HavasWorldwide)
John Lewis "The Bear & the Hare” (Adam & Eve)
Magasin "The one - but not the only one”
Marks & Spencer "Leading Ladies” (RKCR / Y&R)
Sainsbury′s "Christmas in a Day” (AMVBBDO)
Sport Chek "#WhatItTakes” (Sid Lee)
Design sklepu roku (sklepy o powierzchni mniejszej niż 1200 m kw.):
Argos, Old Street, London (Dalziel & Pow)
The Arvind Store, Ahmedebad (Fitch)
Clearly Store, Sydney (The General Store)
Duke Street Emporium, Jigsaw Group, London (Dalziel and Pow)
Mudo Marina, Bodrum
Verizon Destination Store, Mall of America, (AKQA)
Design sklepu (sklepy o powierzchni powyżej 1200 m kw.):
Breuninger Ko-Bogen, Düsseldorf (HMKM)
Galeries Lafayette Beijing (HMKM)
The Galleria Department Store, Seoul (Burdifilek)
Garhammer Fashion House, Waldkirchen (Blocher Blocher Partners)
New Look Retailers, Beijing Glory Mall
Winning Appliances Flagship Redfern Showroom, Sydney
Najlepszy nowy koncept w branży retail:
Alexander Dr Fleming
Eataly Smeraldo
Level Shoe District Metro "Casa dell’Horeca”
Move
navabi
Verizon Destination Store
Patronem medialnym wydarzenia jest m.in. Magazyn
Galerie Handlowe.