Akcje oraz prawa do akcji WITTCHEN zadebiutowały 9 listopada na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Kurs odniesienia dla pierwszej sesji to 17 zł, czyli cena, po jakiej sprzedawano akcje Spółki w niedawnej ofercie publicznej, której łączna wartość przekroczyła 55 mln zł. WITTCHEN opublikował również raport okresowy: w III kwartale br. Grupa WITTCHEN zanotowała prawie 43 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 10% rok do roku), a zysk netto za ten okres sięgnął 6,5 mln zł (+9%).
–
W wyniku oferty publicznej dołączyli do nas nowi akcjonariusze. Na akcje WITTCHEN zapisało się łącznie ponad 800 inwestorów. Bardzo im dziękuję za zaufanie i pragnę zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, by w kolejnych latach budować wartość dla wszystkich akcjonariuszy. Mam też nadzieję, że nasz unikalny model biznesowy oraz osiągane wyniki będą doceniane przez coraz większe grono inwestorów – powiedział Jędrzej Wittchen, prezes spółki.
Pierwsza oferta publiczna WITTCHEN obejmowała ostatecznie 3,25 mln akcji, w tym 1,6 mln akcji nowej emisji. Cena oferowanych akcji została ustalona w drodze budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych na 17 zł (cena ta jest jednocześnie kursem odniesienia dla pierwszej sesji Wittchen na GPW). Łączna wartość oferty publicznej akcji przekroczyła 55 mln zł, w tym ponad 27 mln zł to wartość brutto nowej emisji akcji.
Po ofercie publicznej rodzina Wittchen zachowała pakiet kontrolny w spółce, z blisko 76% udziałem w podwyższonym kapitale zakładowym.
Kontynuacja wzrostów w III kwartale 2015 r.
W dniu debiutu na warszawskim parkiecie WITTCHEN opublikował również swój pierwszy raport okresowy – za III kwartał 2015 r. Przychody wypracowane przez Grupę WITTCHEN w tym okresie wyniosły 42,9 mln zł, czyli o 10% więcej niż w III kwartale 2014 r. Zysk netto sięgnął natomiast 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o 9% rok do roku.
–
Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników. Mimo iż trzeci kwartał 2015 r. z uwagi na czynniki pogodowe nie był najlepszy dla branży detalicznej, my zwiększyliśmy obroty zarówno w ujęciu bezwzględnym jak i w tych samych punktach sprzedaży oraz utrzymaliśmy bardzo dobre wskaźniki rentowności z pierwszego półrocza – powiedziała Monika Wittchen, wiceprezes zarządu.
Narastająco za trzy kwartały 2015 r. skonsolidowana sprzedaż wyniosła 98,1 mln zł i była o 19% większa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wzrósł o 17% r/r i sięgnął 19,5 mln zł. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł natomiast o 39% i za trzy kwartały 2015 r. przekroczył 15,8 mln zł wobec 11,4 mln zł w porównywalnym okresie 2014 r.
–
Głównym motorem wzrostów w 2015 r. jest segment detaliczny, który w okresie pierwszych trzech kwartałów odpowiadał za ponad 75% sprzedaży, natomiast sprzedaż w segmencie B2B utrzymuje się na stabilnym poziomie, porównywalnym z poprzednim rokiem. Najszybciej rosnącym kanałem jest obecnie e-commerce – na koniec września sprzedaż internetowa odpowiadała już za 19% przychodów Grupy – wskazała Monika Wittchen.
–
Zgodnie z celami emisyjnymi prezentowanymi podczas oferty publicznej akcji, planujemy dalszą rozbudowę naszej sieci sprzedaży, rozwój na nowych rynkach zagranicznych, głównie w kanale e-commerce oraz wdrożenie projektu omnichannel, czyli pełnej integracji sprzedaży stacjonarnej i online. Liczymy, że planowane inwestycje i podejmowane działania przełożą się na dalszą poprawę wyników finansowych w kolejnych latach – podsumował prezes Jędrzej Wittchen.
Tagi: