WITTCHEN debiutuje na GPW

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-18 | 09:03
Akcje oraz prawa do akcji WITTCHEN zadebiutowały 9 listopada na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Kurs odniesienia dla pierwszej sesji to 17 zł, czyli cena, po jakiej sprzedawano akcje Spółki w niedawnej ofercie publicznej, której łączna wartość przekroczyła 55 mln zł. WITTCHEN opublikował również raport okresowy: w III kwartale br. Grupa WITTCHEN zanotowała prawie 43 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 10% rok do roku), a zysk netto za ten okres sięgnął 6,5 mln zł (+9%).
– W wyniku oferty publicznej dołączyli do nas nowi akcjonariusze. Na akcje WITTCHEN zapisało się łącznie ponad 800 inwestorów. Bardzo im dziękuję za zaufanie i pragnę zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, by w kolejnych latach budować wartość dla wszystkich akcjonariuszy. Mam też nadzieję, że nasz unikalny model biznesowy oraz osiągane wyniki będą doceniane przez coraz większe grono inwestorów – powiedział Jędrzej Wittchen, prezes spółki.
Pierwsza oferta publiczna WITTCHEN obejmowała ostatecznie 3,25 mln akcji, w tym 1,6 mln akcji nowej emisji. Cena oferowanych akcji została ustalona w drodze budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych na 17 zł (cena ta jest jednocześnie kursem odniesienia dla pierwszej sesji Wittchen na GPW). Łączna wartość oferty publicznej akcji przekroczyła 55 mln zł, w tym ponad 27 mln zł to wartość brutto nowej emisji akcji.
Po ofercie publicznej rodzina Wittchen zachowała pakiet kontrolny w spółce, z blisko 76% udziałem w podwyższonym kapitale zakładowym.
Kontynuacja wzrostów w III kwartale 2015 r.
W dniu debiutu na warszawskim parkiecie WITTCHEN opublikował również swój pierwszy raport okresowy – za III kwartał 2015 r. Przychody wypracowane przez Grupę WITTCHEN w tym okresie wyniosły 42,9 mln zł, czyli o 10% więcej niż w III kwartale 2014 r. Zysk netto sięgnął natomiast 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o 9% rok do roku.
– Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników. Mimo iż trzeci kwartał 2015 r. z uwagi na czynniki pogodowe nie był najlepszy dla branży detalicznej, my zwiększyliśmy obroty zarówno w ujęciu bezwzględnym jak i w tych samych punktach sprzedaży oraz utrzymaliśmy bardzo dobre wskaźniki rentowności z pierwszego półrocza – powiedziała Monika Wittchen, wiceprezes zarządu.
Narastająco za trzy kwartały 2015 r. skonsolidowana sprzedaż wyniosła 98,1 mln zł i była o 19% większa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wzrósł o 17% r/r i sięgnął 19,5 mln zł. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł natomiast o 39% i za trzy kwartały 2015 r. przekroczył 15,8 mln zł wobec 11,4 mln zł w porównywalnym okresie 2014 r.
– Głównym motorem wzrostów w 2015 r. jest segment detaliczny, który w okresie pierwszych trzech kwartałów odpowiadał za ponad 75% sprzedaży, natomiast sprzedaż w segmencie B2B utrzymuje się na stabilnym poziomie, porównywalnym z poprzednim rokiem. Najszybciej rosnącym kanałem jest obecnie e-commerce – na koniec września sprzedaż internetowa odpowiadała już za 19% przychodów Grupy – wskazała Monika Wittchen.
– Zgodnie z celami emisyjnymi prezentowanymi podczas oferty publicznej akcji, planujemy dalszą rozbudowę naszej sieci sprzedaży, rozwój na nowych rynkach zagranicznych, głównie w kanale e-commerce oraz wdrożenie projektu omnichannel, czyli pełnej integracji sprzedaży stacjonarnej i online. Liczymy, że planowane inwestycje i podejmowane działania przełożą się na dalszą poprawę wyników finansowych w kolejnych latach – podsumował prezes Jędrzej Wittchen.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-02-24 do 2016-02-24

WITTCHEN debiutuje na GPW

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.