Empik uruchomił także własny program lojalnościowy „Mój Empik”, do którego w ciągu pół roku zapisało się ponad 1,6 mln osób. Jest to innowacyjny system oparty na opatentowanej zaawansowanej technologii, która śledzi zachowania zakupowe i preferencje klientów, tworzy personalizowane rekomendacje i oferty dopasowane do upodobań danego klienta. To pierwszy uczący się program lojalnościowy na rynku i pierwszy program na tak dużą skalę, który łączy online i offline w jeden zintegrowany system. W kontekście dalszego rozwoju Empikfoto – dokonano szeregu inwestycji w rozwój platformy i oferty produktowej.
W wyniku zmian właścicielskich przeprowadzonych w 2016 r., Empik jest w bardzo dobrej kondycji. Główny priorytet na najbliższe lata, to wsparcie zarządu Empiku w realizacji przyjętej strategii. Wyniki w ostatnich dwóch latach przewyższyły nasze oczekiwania i dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze w większym stopniu wesprzeć realizację strategii. Tylko w 2017 r. na inwestycje Empik przeznaczy około 100 mln złotych, a w ciągu najbliższych trzech lat ta kwota się podwoi. Naszym celem jest zbudowanie spółki uzyskującej przychody w nowych kategoriach produktowych oraz usługach, silnej w sprzedaży online oraz umiejętnie zarządzającej relacjami z klientami. Wierzymy, że Empik to unikatowe aktywo, a realizowane zmiany to jeden z ciekawszych projektów transformacyjnych w handlu w Polsce
– dodał Łukasz Waszak, Investment Manager, Penta Investments.