W 2016 roku przychody ze sprzedaży sieci salonów Empik wzrosły o 8% r/r do 1,32 mld złotych, przy tym drugi rok z rzędu odnotowano wzrost sprzedaży LFL. Empik zanotował znaczący wzrost kluczowych parametrów finansowych, w tym wzrost EBITDA o 24% r/r.
W 2016 r. Empik odnotował wzrost sprzedaży i umocnienie udziałów rynkowych we wszystkich kluczowych kategoriach produktowych: książka, muzyka i film.
Empik.com, jedna z najbardziej popularnych biznesów e-commerce w Polsce, rósł szybciej niż cały rynek sprzedaży internetowej, generując przychody ze sprzedaży wyższe o 25% r/r. Częścią realizowanej strategii było wdrożenie nowego formatu salonów Empik – tzw. „Future Store”. Nowy w pełni omnichannel’owy format, prezentuje nowoczesny design, intuicyjne rozmieszczenie poszczególnych działów i identyfikację wizualną, system multimediów do prezentacji oferty oraz informacji o wydarzeniach kulturalno-rozrywkowych w sieci Empik, interaktywne rozwiązania multimedialne, w tym personalny, wirtualny doradca klienta.