Marka W.Kruk, należąca obecnie do Grupy Kapitałowej Vistula Group SA, notuje coraz lepsze wyniki sprzedaży. I kwartał 2014 był czwartym kolejnym kwartałem, w którym dzięki poprawie zatowarowania salonów firmowych oraz lepszym warunkom zakupowym marka W.Kruk wygenerowała istotne wzrosty sprzedaży, marży oraz wyniku operacyjnego.
Mając na względzie dalszą trwałą poprawę efektywności i przejrzystości zarządzania strukturą kosztów segmentu jubilerskiego, a przede wszystkim umożliwienie dalszego, jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju marki W.Kruk, zarząd spółki Vistula Group SA planuje wyodrębnienie segmentu jubilerskiego ze struktury spółki dominującej w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz dokonania jego zbycia do celowo powołanej spółki zależnej W.Kruk SA z siedzibą w Krakowie, zarejestrowanej już w Krajowym Rejestrze Sądowym, w której Vistula posiada 100% kapitału zakładowego.
W dalszej kolejności planowane jest przeprowadzenie nowej publicznej emisji akcji i wprowadzenie spółki W.Kruk SA na warszawską giełdę. Środki pozyskane z nowej emisji akcji zostaną przeznaczone na przyspieszenie rozwoju W.Kruk SA głównie w obszarze rozbudowy sieci sprzedaży oraz zwiększenia zatowarowania. Po przeprowadzeniu nowej emisji akcji, Vistula Group zachowa większościowy udział w kapitale W.Kruk SA.
Tagi: