Vistula Group: Przychody ze sprzedaży w I półroczu wyższe o 16,3 mln zł niż rok temu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-09-01 | 16:04
Grupa Vistula od kilku lat regularnie odnotowuje dodatnią dynamikę wzrostu przychodów. Okres I półrocza 2014 r. był pod tym względem szczególnie dobry, gdyż dynamika przychodów w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim osiągnęła poziom ok. 9%.
W I półroczu 2014 roku przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 202,1 mln zł zł i były o 16,3 mln zł (8,8%) wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Warto także podkreślić, że w każdym miesiącu raportowanego okresu, wartość przychodów przewyższała przychody za analogiczny okres w roku 2013 r. Zarząd spółki optymistycznie spogląda na wyniki całego 2014 r., szczególnie, że II półrocze jest z reguły istotnie lepsze od pierwszego.
Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2014 roku wyniosły 125,6 mln zł i były o 9,8 mln zł (tj. o 8,5%) wyższe od przychodów osiągniętych w I półroczu 2013 roku. W zakresie II kwartału 2014 roku przychody segmentu odzieżowego wyniosły 71,9 mln zł i były o 6,7 mln zł (tj. o 10,2%) wyższe niż przychody osiągnięte w II kwartale 2013 roku. Powyższy wzrost sprzedaży związany jest ze wzrostem detalicznej sprzedaży w salonach Vistula: +6,8 mln zł (tj. o 12%) oraz Wólczanka: + 1,9 mln zł (tj. o 8,5%). Przychody marki Deni Cler w I półroczu 2014 roku kształtowały się na poziomie 17,5 mln zł i były o 10% niższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W I półroczu 2014 roku istotnemu zwiększeniu uległy przychody ze sprzedaży usług przerobowych realizowanych w spółce zależnej Wólczanka Production 3 Sp. z o.o. Łączna wartość usług przerobu uszlachetniającego w I połowie 2014 roku wyniosła 9,6 mln zł w stosunku do 7,0 mln zł w roku 2013. Opisywane zmiany w strukturze i wartości sprzedaży pozwoliły na wygenerowanie marży brutto segmentu na poziomie 66,6 mln zł tj. 3,8 mln zł więcej niż w roku 2013. W samym II kwartale 2014 roku marża brutto segmentu odzieżowego wyniosła 39,9 mln zł (55,5%) w stosunku do 36,7 mln zł (56,2%) w II kwartale 2013 roku. Dzięki wzrostowi sprzedaży, wynik operacyjny segmentu odzieżowego w I półroczu 2014 wyniósł 22,5 mln zł i był o 1,3 mln zł (tj. o 6,2%) wyższy od wyników osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dla samego II kwartału 2014 roku wynik segmentu odzieżowego wyniósł 17,2 mln zł i był o 2,1 mln zł (tj. o 13,6%) wyższy od wyników II kwartału 2013 roku.
W I półroczu roku 2014 przychody grupy w segmencie jubilerskim wyniosły 75,7 mln zł i były o 6,0 mln zł (8,6%) wyższe od przychodów osiągniętych w I półroczu 2013 roku. W okresie II kwartału 2014 roku przychody segmentu jubilerskiego wyniosły 41,7 mln zł i były wyższe o 4,7 mln zł (12,7%) od osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego. Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na wyniki tego segmentu był poziom osiągniętej marży, która w ujęciu procentowym wzrosła do poziomu 53,2%. W samym II kwartale 2014 roku poziom marży brutto segmentu jubilerskiego wyniósł 53,8% w stosunku do 52,1% w II kwartale 2013 roku. Wzrost marży spowodowany był wzrostem sprzedaży biżuterii złotej oraz srebrnej w stosunku do sprzedaży zegarków, na sprzedaży których osiągane są niższe marże procentowe. W związku z powyższymi tendencjami wynik operacyjny segmentu jubilerskiego w I półroczu 2014 roku wyniósł 13,3 mln zł i w stosunku do 8,7 mln zł w roku 2013. W samym II kwartale 2014 roku wynik operacyjny segmentu jubilerskiego wyniósł 9,0 mln zł i był wyższy o 2,8 mln zł (tj. o 45%) od wyniku wypracowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Vistula Group za I półrocze 2014 r. uwzględniają wyniki podmiotu dominującego Vistula Group S.A. oraz wyniki podmiotów zależnych (w tym również DCG S.A.). W okresie I półrocza 2014 r. oraz w okresie porównywalnym nie nastąpiły zmiany w zasadach zarządzania przedsiębiorstwem Grupy.
Tagi:
Oceń artykuł:

Vistula Group: Przychody ze sprzedaży w I półroczu wyższe o 16,3 mln zł niż rok temu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.