VIMN: Dzieci chętniej oglądają reklamy online, jeśli wcześniej zetknęły się z nią w telewizji

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-27 | 11:36
Na zlecenie Viacom International Media Networks przeprowadzono ankietę wśród 2,8 tys. dzieci w wieku 6-13 i ich rodziców z 6 europejskich krajów – Belgii, Niemiec, Danii, Holandii, Polski i Szwecji. Celem badania było sprawdzenie, w jaki sposób dzieci konsumują media, jakich platform używają najczęściej oraz jaki jest ich odbiór reklam.
Dzieci w wieku 6-13 lat to pierwsze pokolenie tzw. „digital natives”, czyli użytkowników, dla których telewizja, komputer, tablet i smartfon są stałymi elementami codzienności. Telewizor, komputer lub laptop znajdują się w praktycznie każdym gospodarstwie domowym (99% i 98%), w 90% domów jest smartfon, a w 74% - tablet. Dodatkowo wielu młodych widzów ma swój własny sprzęt - w Polsce 32% dzieci ma własny telewizor, 46% ma komputer, 43% smartfona, a 35% tableta. Dzięki dostępności nowoczesnych urządzeń na rynku, liczby te dynamicznie rosną - w Niemczech w 2013 roku tylko 6% dzieci miało swój własny tablet, dziś jest to już 21%.
Dzieci swobodnie czują się w kontakcie z urządzeniami technicznymi, gdyż korzystają z nich codziennie – samodzielnie lub wspólnie – i nie mają ograniczeń przy wyborze kontentu. Badanie wykazało, że w ciągu tygodnia dzieci spędzają średnio 210 minut korzystając z urządzeń ekranowych, a w weekendy nawet 4 godziny. Najdłużej korzystają z telewizora (88 minut), następnie z komputera/laptopa (57 min.), tableta (53 min.) i smartfona (40 min.). Z punktu widzenia marki komunikującej się z młodym odbiorcą, kluczowe jest zatem przygotowanie treści dostosowanych do wielu kanałów urządzeń multimedialnych.
Reklamy w telewizji mają największy wpływ
Reklama jest nie tylko stałym elementem konsumpcji mediów przez „digital natives”, jest również często inspiracją do rodzinnych dyskusji. Reklamy wpływają na rodzinne decyzje zakupowe we wszystkich sektorach. We wszystkich krajach telewizja to nie tylko najczęściej używane, lecz również najbardziej wpływowe reklamowo medium: ponad osiem z dziesięciu dzieci w Niemczech pamięta reklamy w telewizji, a połowa z nich deklaruje, że często je ogląda - dane te znajdują odzwierciedlenie w deklaracjach rodziców. Dla porównania około połowa dzieci w wieku 6-13 jest świadoma reklam wyświetlanych, gdy korzystają z komputera lub laptopa. Nieco mniej dzieci jest podatnych na reklamy umieszczane na urządzeniach mobilnych i tabletach - pamięta je tylko jedno na pięcioro dzieci.
Docieranie do dzieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych tworzy dla marketerów dużą przestrzeń do opracowania nowych rozwiązań, skoro według wyników badań dzieci są otwarte na reklamy - 37% z nich deklaruje, że okazjonalnie sprawdza reklamy online.
Wyższy wpływ cross-mediowych kampanii reklamowych
Aby zbadać wpływ kampanii cross-mediowych na młodych konsumentów, w Niemczech na grupie 120 dzieci przeprowadzono dodatkowe badania z użyciem technologii eye trackingu, analizy mikro ruchów mimicznych oraz wywiadu bezpośredniego.
Wyniki potwierdził początkową tezę - efekt kampanii cross-media jest zdecydowanie lepszy niż suma działań prowadzonych w pojedynczym medium. Ponadto dzieci chętniej oglądają reklamy online (+5% dla display i +12% dla video), jeśli wcześniej zetknęły się z nią w telewizji. W takiej sytuacji reklamy online wzbudzają również w młodych widzach bardziej pozytywne emocje (+40%).
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-03-17 do 2015-03-29

VIMN: Dzieci chętniej oglądają reklamy online, jeśli wcześniej zetknęły się z nią w telewizji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.