Centrum spotkań i kultury
W analizowanym okresie zielonogórskie centrum handlowe odwiedziły znane osobistości, m.in.: piosenkarz Mateusz Ziółko, który wystąpił podczas Nocy Zakupów, Paweł Pawelec – popularny reporter radia Eska, który poprowadził Festiwal Food Trucków, a także Lech Dyblik, Ewa Błaszczyk, Teresa Lipowska czy Piotr Machalica, którzy zaszczycili galerię swoją obecnością podczas III edycji Festiwalu Filmu i Teatru, biorąc udział w Miasteczku Festiwalowym zaaranżowanym na terenie galerii.
W ramach zaplanowanych inicjatyw chętnie goszczą u nas znane osobistości ze świata kultury i rozrywki. Nasze doświadczenia pokazują, że takie formy urozmaicenia zakupów, spotykają się z uznaniem naszych klientów. Bardzo ważnym elementem dla marki naszego centrum jest kooperacja z lokalnymi społecznościami i instytucjami. Od początku 2017 roku mieliśmy okazję współpracować z Zielonogórskim Towarzystwem Fotograficznym, Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną oraz Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.
- Te wszystkie zróżnicowane aktywności podnoszą atrakcyjność centrum handlowego i mają znaczący wpływ na kształtowanie wizerunku naszej marki Focus Mall wśród mieszkańców Zielonej Góry i okolic, co w efekcie przekłada się na wysoki poziom odwiedzalności oraz obrotów
– konkluduje Anna Łukasiewicz, Specjalista ds. marketingu w Focus Mall Zielona Góra.
Wizerunek zielonogórskiego Focus Mall w oczach Klientów
Badania* pokazują, że zielonogórski Focus Mall to jedna z najbardziej popularnych galerii w regionie, a jednocześnie miejsce najbardziej rodzinne i młodzieżowe, w którym można zrobić kompleksowe zakupy. Najczęściej, bo minimum raz w tygodniu, do centrum handlowego przychodzą osoby bardzo młode, czyli te do 18 roku życia. Galerię częściej odwiedzają kobiety, szczególnie w dni robocze. Stanowią one 2/3 klientów. Zdecydowana większość odwiedzających decyduje się na wizytę w Focus Mall w celu zakupów odzieżowych. Klienci chętnie nabywają także obuwie, akcesoria (paski, torebki) oraz kosmetyki. Należy nadmienić, że zielonogórski Focus cieszy się zainteresowaniem odwiedzających nie tylko z uwagi na różnorodność marek, ale także postrzegane jest, jako idealne miejsce spotkań i rozrywki. Większość odwiedzających centrum handlowe przyznała, że pojawienie się Focus Mall podniosło prestiż miasta, o czym świadczą licznie przybywający tam w weekendy odwiedzający z okolic Zielonej Góry. Atutem jest także kino na terenie galerii. Focus Mall jest ceniony wśród klientów głównie ze względu na wygląd oraz wystrój, a także dużą liczbę sklepów i wybór właściwych marek. Ważną zaletą centrum handlowego jest możliwość załatwienia wielu spraw „pod jednym dachem”.
Doskonała lokalizacja, łatwość dojazdu, kompleksowa oferta i innowacyjne akcje marketingowe organizowane na terenie galerii są doceniane nie tylko przez Klientów, ale także przez kolejne sieci handlowe, które sukcesywnie dołączają do grona najemców. Warto podkreślić, że nasze centrum jest obiektem dobrze wyposażonym i przyjaznym również dla osób niepełnosprawnych. Większość osób mających problemy z poruszaniem się, oceniło zielonogórski Focus, jako miejsce bardzo dobrze przystosowane do ich potrzeb – podsumowuje p. Marta Radziwoń, Dyrektor Focus Mall w Zielonej Górze.