Rosnące obroty, wysoka odwiedzalność, bogata oferta najemców oraz wydarzenia cieszące się dużą popularnością wśród klientów – pierwsze półrocze 2017r. w galerii Focus Mall w Zielonej Górze było bardzo udane. Właściciel i zarządca centrum handlowego dokonują podsumowań i spodziewają się, że kolejne miesiące okażą się równie korzystne.
W pierwszym półroczu 2017 roku centrum handlowe Focus Mall w Zielonej Górze osiągnęło wzrosty obrotów u najemców. Właściciel obiektu, firma NEPI Rockcastle informuje, że w okresie od stycznia do lipca 2017r. odwiedzalność obiektu utrzymała się na satysfakcjonującym poziomie, a najemcy odnotowali wzrost sprzedaży o 6 proc. w porównaniu z I. półroczem 2016r.
Pierwsze półrocze 2017 roku oceniamy bardzo dobrze. Sektor mody damskiej w galerii wzbogacił się o powiększone salony marek Calzedonia i Intimissimi, zwiększyliśmy również powierzchnię sklepu Reserved i Pako Lorente oferujących odzież damską i męską. Część usługową już w IV kwartale tego roku dopełni nowy operator spożywczy – Carrefour. Wierzymy, że poszerzanie i dywersyfikacja oferty Focus Mall sprawi, że galeria stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna dla naszych klientów – komentuje Marta Radziwoń, Dyrektor Focus Mall w Zielonej Górze.
Focus Mall to nowoczesne centrum handlowe, charakteryzujące się znakomitą lokalizacją i świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Te atuty zadecydowały o tym, że znaczna część funkcjonujących już w obiekcie najemców postanowiła przedłużyć umowy. Wśród nich znalazły się takie marki, jak CCC czy Media Markt. Niebawem w galerii otwarty zostanie też nowy sklep popularnej marki obuwniczej Eobuwie.pl.
- Minione półrocze było dla nas czasem intensywnej, ale i owocnej pracy, która pozytywnie oddziałuje zarówno na uzyskiwane wyniki, jak i na wizerunek naszego centrum. Dla efektywnego funkcjonowania obiektu kluczowe okazało się przede wszystkim poszerzenie portfolio najemców oraz prowadzenie działań marketingowych spójnych z pozycjonowaniem galerii. W pierwszym półroczu tego roku Focus Mall w Zielonej Górze odwiedziło aż 3 mln osób. We wspomnianym okresie osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki odwiedzalności i sprzedaży
– dodaje Dominik Piwek, Head of Marketing & PR w NEPI Rockastle Poland.
Focus Mall Zielona Góra miejscem rozrywki
Zgodnie z realizowaną strategią, zielonogórski Focus Mall to pierwszy obiekt handlowy w regionie, którego działania marketingowe oraz oferta handlowa stworzone zostały w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby całej rodziny. Uzupełnieniem bogatego asortymentu, dostępnego w ofertach najemców, są wydarzenia przygotowywane z myślą zarówno o dzieciach i młodzieży, jak i całych rodzinach. Szczególnie wysoki footfall i obroty centrum notuje w weekendy oraz właśnie podczas akcji specjalnych. Na eventy w Focus Mall przychodzą przede wszystkim osoby młode – do 34 roku życia. W okresie letnim dużą frekwencją cieszył się Dzień Dziecka
z Psim Patrolem, który w czerwcu 2017 r. przyciągnął do galerii wielu odwiedzających oraz Noc Zakupów, w której uczestniczyła 1/3 klientów centrum. Z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony nastoletnich klientów spotkał się event z udziałem sławnych YouTuberów. Wizyta Blowka i Naruciaka w zielonogórskim Focusie wygenerowała wzrost odwiedzalności o 48% w porównaniu do roku poprzedniego. Z przychylnym odbiorem ze strony mieszkańców miasta i okolic spotkała się organizacja imprezy Food Truck Star Tour, która spowodowała 17%, wzrost, a także konkurs walentynkowy, który zaowocował 16% podniesieniem tego wyniku. Klienci Focus Mall ochoczo włączali się też do aktywności rywalizacyjnych i konkursowych. Od stycznia do końca lipca w ramach akcji promocyjnych w centrum handlowym rozdysponowano ponad 1100 nagród, o łącznej wartości przekraczającej 45 tys. złotych.
Wielkim powodzeniem cieszyła się "Wyjątkowa mega promocja”. Była to ciekawa i nietypowa inicjatywa. Podczas jej finału każdy uczestnik zabawy mógł poczuć dreszczyk emocji – i zapewne po raz pierwszy w życiu – uczestniczyć w aukcji na żywo, licytując nagrody za specjalną walutę, którą otrzymał za zarejestrowane paragony. W trwającej niespełna miesiąc zabawie wzięło udział aż 5240 klientów, którym wydaliśmy łącznie 18 464 kupony-banknoty. Frekwencja klientów była imponująca, co przełożyło się także na sprzedaż. Ekwiwalent w obrotach najemców biorących udział w promocji wyniósł aż 1 200 000 zł, tym samym uzyskany ROI wyniósł 725,56%.
Warto nadmienić, że pula nagród do zgarnięcia podczas aukcji wyniosła 20 tysięcy złotych. Nasza promocja była świetnym przykładem na wzbogacanie doświadczeń zakupowych naszych klientów, poprzez pozytywne emocje wykreowane mechaniką i tematyką akcji –podsumowuje Anna Łukasiewicz, Specjalista ds. marketingu w Focus Mall Zielona Góra.
* W materiale wykorzystano badania przeprowadzone przez Inquiry Sp. zo.o. na zlecenie NEPI Rockcastle Poland.