W segmencie modowym w minionym roku widać trzy okresy różniące się wyraźnie w zakresie generowanych wyników oraz widocznych w nich tendencji. W pierwszym kwartale nastąpiło pogorszenie wyniku, ze względu na konieczność wyprzedaży nadwyżki towarów z sezonu jesień-zima 2015 r. oraz głębsze od zakładanych poziomy przecen nowej kolekcji wiosenno-letniej. W drugim i trzecim kwartale uzyskano poprawę wyników, ale bez przekroczenia progu rentowności. W tym okresie osiągnięto istotną poprawę struktury zapasu w postaci zwiększenia udziału kolekcji letniej, dzięki czemu uzyskano lepsze dostosowanie oferty do aktualnych oczekiwań klientów oraz sezonowości pogodowej. W rezultacie można było zmniejszyć skalę przecen i promocji na obu częściach kolekcji. W czwartym kwartale obserwowaliśmy pozytywne skutki zmian w kolekcji jesienno-zimowej, która została dobrze przyjęta przez klientów. To zapewniło dalszą poprawę na tyle znaczącą, że cześć modowa w tym okresie osiągnęła zysk.
- Jesteśmy przekonani, że pozytywne skutki zmian wprowadzonych w 2016 r. zobaczymy w wynikach tego roku. Liczymy, że działania związane ze zmianami w przygotowaniu kolekcji pozwolą nam zwiększyć udział sprzedaży w pierwszych cenach. Na mniejszą skalę będziemy także prowadzić wyprzedaż towarów z poprzednich sezonów. Pozytywne efekty przyniesie także optymalizacja kosztów. Wszystkie te działania powinny pozwolić wypracować zysk w segmencie modowym nie tylko w IV kwartale, ale w całym roku – zaznaczył Bogusz Kruszyński.