O 10% do 386,9 mln zł zwiększyły się obroty Grupy Redan w pierwszych trzech kwartałach br. w ujęciu r./r. Przeprowadzona w części modowej szerokozasięgowa kampania reklamowa Top Secret we wrześniu i październiku przyniosła wzrost sprzedaży i marży, który był jednak niższy od założeń. Dlatego główny nacisk w tym segmencie w kolejnych okresach zostanie położony na maksymalizację marży handlowej i optymalizację kosztów. Segment dyskontowy rozwija się prawidłowo. Pierwszy rok działalności e-commerce oraz zagranicznej sieci TXM textilmarket spełnia oczekiwania i daje podstawę do dużego optymizmu na przyszłość.
W ramach segmentu modowego obroty w pierwszych 9 miesiącach br. zwiększyły się w ujęciu r./r. o 5% do 170 mln zł. Działalność tej części biznesu w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku przyniosła jednak stratę na działalności operacyjnej na poziomie 9,5 mln zł, w porównaniu do 4,2 mln zł na minusie rok wcześniej. -
W zakresie wsparcia sprzedaży mieliśmy w tym roku do czynienia z bardzo agresywnymi działaniami konkurentów mających nadwyżki towarów letnich. Jednocześnie panowało wyjątkowo ciepłe i długie lato, do którego nie była dobrze dostosowana wprowadzona do sklepów jesienna (przejściowa) kolekcja Top Secret – stwierdził Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA.
W efekcie, w okresie od stycznia do sierpnia br., w sklepach sieci modowej Top Secret zanotowany został 17% spadek liczby klientów. -
We wrześniu i październiku przeprowadziliśmy w naszym kraju szerokozasięgową kampanię reklamową. Pozwoliło nam to odwrócić wcześniejszy negatywny trend i uzyskać w ostatnich dwóch miesiącach 6% wzrost liczby klientów. Osiągnięta dzięki kampanii reklamowej poprawa sprzedaży była jednak mniejsza od zakładanej - dodał Bogusz Kruszyński. W samym październiku wartość sprzedaży towarów części modowej na rynku polskim wyniosła 21 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu r./r. o 12%.
Zarząd Grupy Kapitałowej zadecydował o zmianie priorytetów dla segmentu modowego. Główny nacisk zostanie położony na maksymalizację marży handlowej. -
Prowadzimy intensywne działania mające na celu obniżenie cen zakupu towarów. Nadpodaż produkcji na rynku chińskim oraz spadek cen surowców, z możliwością konsolidacji produkcji, tworzą znaczący potencjał w tym obszarze. Będziemy wprowadzać dalsze zmiany w kolekcji prowadzące do zwiększenia sprzedaży artykułów w pierwszych cenach – podkreślił Grzegorz Lipnicki, prezes Top Secret Sp. z o.o. Celem będzie także lepsze dopasowanie wielkości zamówień na kolejne sezony oraz większy nacisk na aktywną wyprzedaż towarów po zakończeniu sezonów. Poprawę efektywności spowoduje także wprowadzona modyfikacja prowizji franczyzowej. -
Priorytetem będzie również zoptymalizowanie kosztów działalności, co zamierzamy osiągnąć głównie poprzez ograniczenie kosztów centrali oraz zmniejszenie wydatków na działania promocyjne – dodał Grzegorz Lipnicki.
Z kolei segment dyskontowy po dziewięciu miesiącach br. zanotował 14% wzrost obrotów r./r. do 216,9 mln zł. W tym okresie marża handlowa brutto rosła nieco wolniej od obrotów i poprawiła się r./r. o 12% do 88,9 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 17% do 77,3 mln zł. W efekcie wynik na działalności operacyjnej sektora dyskontowego wyniósł 10,5 mln zł, czyli o 12% mniej niż w pierwszych 9 miesiącach 2014 r.
-
Segment dyskontowy rozwija się prawidłowo. Osiągnięty wzrost sprzedaży jest zgodny z naszymi oczekiwaniami. W sklepach porównywalnych uzyskaliśmy zwiększenie obrotów o 3%. Bardzo dobrze rozwija się sklep internetowy txm24.pl, który zapewnił już ponad 4 mln zł przychodów w tym roku. Stopniowo rośnie także sprzedaż zagraniczna, której przychody sięgnęły już 3 mln zł - powiedział Lech Przemieniecki, prezes TXM SA. Podkreślił, że choć koszty rosną szybciej niż obroty to ich wzrost jest niższy od założeń. -
Pierwszy rok rozwoju nowych kanałów: e-commerce oraz zagranicznej sieci sprzedaży spełnia nasze oczekiwania oraz daje podstawę do dużego optymizmu patrząc na kolejne okresy – dodał Lech Przemieniecki.
Średnia marża handlowa wypracowana w sieci TXM textilmarket w pierwszych 9 miesiącach br. była o 0,7 p.p. poniżej planów. Powodem były niesprzyjające warunki pogodowe, wymuszające wydłużenie w lutym i marcu oraz w sierpniu okresów wyprzedaży. -
Spadek temperatur w pierwszej połowie października br. do około 0 stopni C, czyli warunków oczekiwanych w tym okresie, natychmiast przełożył się na wzrost sprzedaży i marży handlowej. To potwierdza, że sieć TXM textilmarket jest przygotowana na wykorzystywanie sprzyjających warunków pogodowych – zapewnił prezes TXM SA. W październiku br. sieć dyskontowa osiągnęła 31 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku.
Cała Grupa Redan w pierwszych trzech kwartałach tego roku zanotowała 386,9 mln zł obrotów, czyli 10% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Marża handlowa brutto wzrosła o 8% do 159,8 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu przez pierwsze dziewięć miesięcy br. zwiększyły się r./r. o 14% do 159,5 mln zł.
-
Kluczowym czynnikiem, który spowodował pogorszenie wyników Grupy w okresie pierwszych trzech kwartałów tego roku była niższa od zakładanej wartość marży handlowej. Duże znaczenie – szczególnie w I kwartale – miały także ujemne różnice kursowe, choć w 2015 r. ich wpływ jest znacznie mniejszy niż rok wcześniej – powiedział Bogusz Kruszyński. Suma całkowitych dochodów w trzecim kwartale wyniosła 0,8 mln zł na minusie w porównaniu do 0,1 mln zł na plusie rok wcześniej. W skali trzech kwartałów suma całkowitych dochodów wyniosła -7,6 mln zł, względem -6,0 mln zł od stycznia do września 2014 r.
Tagi: