Tesco startuje z „Akademią dla młodych”

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-28 | 14:00
Polscy absolwenci nie są konkurencyjni na rynku pracy. Pracodawcy narzekają, że ich umiejętności nie przystają do wymagań obecnego rynku pracy, a rząd coraz głośniej zaczyna mówić o konieczności zatkania tej luki w systemie edukacji i zwiększenia szans na start młodych absolwentów. Już dziś pomoc w rozwiązaniu problemu proponuje Tesco, uruchamiając bezpłatny program - „Akademia dla Młodych”, dostępny w całości online na akademiadlamlodych.pl.
Obecny rynek pracy oczekuje od absolwentów nie tylko kierunkowej wiedzy, ale też pełnego zakresu umiejętności interpersonalnych. Zdolności takie jak praca w zespole, zarządzanie czasem czy radzenie sobie ze stresem zazwyczaj rozwijane były w pierwszej pracy – obecnie, gdy każdy pracodawca oczekuje ich już na starcie kariery, młodzi absolwenci bez doświadczenia zawodowego są z góry stawiani na przegranej pozycji.
Wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenia pracodawcy zatrudniającego młodych ludzi do pierwszej pracy, Tesco przygotowało szeroki program szkoleń - „Akademia dla Młodych”, który pomoże absolwentom w adaptowaniu się na rynku pracy na samym początku ich kariery zawodowej. Szkolenia dostępne są poprzez bezpłatną platformę e-learningową akademiadlamlodych.pl oraz cykl szkoleń bezpośrednich dla uczniów, studentów i nauczycieli.
- Zaprojektowane warsztaty i zajęcia będą kładły nacisk na rozwijanie u młodych ludzi kompetencji interpersonalnych, tzw. miękkich, czyli tych najbardziej pożądanych przez pracodawców, a jednocześnie zwykle niedostatecznie rozwijanych w szkołach i na uczelniach – mówi Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska.
Program bezpłatnych szkoleń skierowany jest w szczególności do młodych osób w dwóch przedziałach wiekowych: 14-19 i 19-26 oraz do nauczycieli, którzy będą mogli zdobyć kwalifikacje i proste, przydatne narzędzia by pełniej wspierać młodzież w rozwoju. Kompleksowy program szkoleniowy, stworzony na podstawie wieloletnich praktyk firmy w zatrudnianiu i współpracy z młodymi ludźmi, składa się z 5 modułów  wskazujących najważniejsze obszary rozwoju osobistego (np. zarządzanie czasem, praca z ludźmi o różnych typach osobowości, radzenie sobie ze stresem czy rozwiązywanie problemów).
Według raportu z badań przeprowadzonych wśród pracodawców, najważniejszym kryterium wyboru pracownika stosowanym przez firmę przy zatrudnianiu absolwentów są kompetencje osobowe i interpersonalne, które stanowią aż 32% wszystkich ocenianych aspektów. Na drugim miejscu podkreślano kompetencje intelektualne i akademickie – 25% odpowiedzi. Natomiast dopiero kolejne wskazania dotyczyły udziału w stażach, praktykach organizowanych przez firmę (22%), kierunku studiów (7%), poziomu wykształcenia (7%), wysokości oceny na dyplomie (2%) oraz typu uczelni (2%). Wyniki badań pokazują zatem konieczność nowego spojrzenia na realizowane strategie rozwoju i kształcenia przyszłych pokoleń, w celu dopasowania do oczekiwań rynku pracy. Konieczność tę podkreślała ostatnio także Prezes Rady Ministrów Ewa Kopacz, przy okazji inauguracji roku akademickiego na jednej z radomskich uczelni, wyrażając troskę o los absolwentów i bezwzględną potrzebę przeformułowania priorytetów w szkolnictwie oraz doskonalenia oczekiwanych przez pracodawców kompetencji.
W kontekście potrzeby ciągłego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji, gruntownie przygotowany i dostępny bezpłatnie cykl szkoleń pozwoli absolwentom w pełni rozwinąć skrzydła. Jedyne co muszą w tym wypadku zrobić – to wziąć w nim udział! Platforma akademiadlamlodych.pl rusza pod koniec listopada, a szkoły gimnazjalne, ponadgimnazjalne i wyższe zainteresowane szkoleniami stacjonarnymi mogą zgłaszać się pod adres kontakt@akademiadlamlodych.pl.
Pomimo, że projekt przeznaczony jest dla ludzi młodych, platforma e-learningowa otwarta jest dla każdego, kto chce rozwijać swoje kompetencje i zwiększać szanse na rynku pracy.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-03-21 do 2015-03-21

Tesco startuje z „Akademią dla młodych”

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.