Grupa Tesco opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku finansowego 2014/15. W Polsce, w ciągu minionych 6 miesięcy, firma koncentrowała się na działaniach mających na celu zaoferowanie klientom lepszych i wygodniejszych zakupów.
Do priorytetów Tesco Polska w pierwszym półroczu należała poprawa oferty świeżej żywności i dalszy rozwój produktów marki Tesco. W ofercie pojawiło się ponad 180 nowych produktów marki własnej, wprowadzono także popularną markę Tesco Value w nowej odsłonie. Program lojalnościowy Clubcard obchodził piątą rocznicę powstania, co dla klientów oznaczało więcej spersonalizowanych ofert oraz rabaty na zakup popularnych produktów.
Firma kontynuowała program inwestycji w istniejące sklepy, ze szczególnym uwzględnieniem świeżej żywności, lad delikatesowych oraz asortymentu przemysłowego. Równocześnie, dynamiczne wzrosty notował segment sprzedaży z wykorzystaniem internetu. Nowością w tym obszarze są m.in. wprowadzone w pierwszym półroczu aplikacje mobilne Tesco Ezakupy.
Wysiłki włożone w udoskonalanie zakupów znalazły swoje odzwierciedlenie w utrzymaniu udziałów rynkowych firmy na bardzo konkurencyjnym rynku.
-
Ostatnie sześć miesięcy to duży krok naprzód w obszarze komunikacji z naszymi klientami – skupiliśmy się na jakości i świeżości oferowanych przez nas produktów. Dajemy klientom "Gwarancję 100% Satysfakcji" dla produktów marki własnej, rozwijamy nowe produkty, oferujemy lepsze i wygodniejsze zakupy. Chcemy być sklepem pierwszego wyboru dla Polaków. W tym roku mocno postawiliśmy także na rozwój segmentu sprzedaży z wykorzystaniem internetu – naszym celem jest bowiem być liderem multiformatowego handlu w kraju - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.
Sprzedaż porównywalna like-for-like z VAT-em w sklepach Tesco Polska była wyższa niż w ubiegłym roku. W I półroczu roku finansowego 2014/2015, polski oddział Tesco odnotował tylko 1% spadku sprzedaży w sklepach porównywalnych, podczas gdy jeszcze rok temu wyniósł on aż -6,4%. Firma polepszyła także sprzedaż w całej Europie.
Tagi: