Tajemniczy klient odwiedził Manufakturę, CH Janki i 10 innych galerii

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-06-25 | 14:17
Apsys Polska przeprowadził pierwszy z trzech etapów rocznego projektu badawczego typu tajemniczy klient. Badanie zrealizowano w tym samym czasie w 12 zarządzanych przez Apsys centrach handlowych, odwiedzając ponad 680 najemców.
Tajemniczy klient odwiedził wszystkie sklepy i punkty usługowe w 12 centrach handlowych zarządzanych przez Apsys w Polsce zlokalizowanych w Bydgoszczy, Gdańsku, Toruniu, Gnieźnie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach, Zabrzu i Krakowie. W sumie przeprowadzono 750 wizyt u 681 najemców. Projekt został uzgodniony przez firmę Apsys Polska zarówno z właścicielami, jak i najemcami centrów handlowych, jednak z uwagi na jego charakter najemcy nie znali szczegółowych dat realizacji. Firma planuje zrealizowanie jeszcze dwóch tur badania w tym roku, po jednej na każdy kwartał, przy czym każda będzie się odbywać we wszystkich centrach w tym samym czasie.
Krokiem poprzedzającym badanie typu tajemniczy klient było przeprowadzenie przez Apsys Polska na początku 2012 r. badania satysfakcji klienta. Wykorzystując modele statystyczne dokonano wówczas wielopoziomowej analizy postaw klientów 12 centrów handlowych określając przede wszystkim czynniki wpływające na ich satysfakcję. Sprawdzono także stopień zadowolenia i lojalności klientów, zdefiniowano mocne i słabe strony poszczególnych centrów oraz obszary wymagające poprawy. Wyniki badania dowiodły, że na obecnym etapie rozwoju rynku retailowego, gdy oferta komercyjna jest do siebie bardzo zbliżona, elementem decydującym o sukcesie danego centrum handlowego jest jakość obsługi klienta oraz warunki w miejscu sprzedaży. Osoby zadowolone z zakupów oraz atmosfery panującej w danym centrum polecają je swoim znajomym, a taka indywidualna rekomendacja wpływa pozytywnie na frekwencję w obiekcie.
- Mając pełną świadomość, popartą dodatkowo konkretnymi wynikami badania satysfakcji, jak ważna jest obsługa klienta, postanowiliśmy dokładnie poznać tę sferę funkcjonowania centrów. Chcieliśmy sprawdzić jakie najważniejsze dla klientów pola obsługi są realizowane w zarządzanych przez nas obiektach. Naszym celem jest bowiem wspólnie z najemcami i właścicielami zapewniać jak najwyższe standardy jakości obsługi tak, aby satysfakcja klienta dawała wyraźne przełożenie na obroty centrów – mówi Katarzyna Najdzik, marketing manager w Apsys Polska.
Specyfika projektu badawczego realizowanego na zlecenie Apsys Polska wynika przede wszystkim z jego wielkości i zasięgu. Jak do tej pory, w Polsce nie odbyło się jeszcze badanie, które toczyłoby się równolegle w 12 centrach handlowych zlokalizowanych w 10 miastach. - Jest to projekt szczególny również dlatego, że uwzględnia różnorodność badanych branż, w związku z czym nie obowiązuje tu jeden scenariusz wizyty czy schemat postępowania. Po drugie badane są sklepy oraz punkty należące do różnych sieci, a także sklepy niesieciowe, w których obowiązują niejednorodne, wewnętrzne standardy obsługi – mówi Ludmiła Lib, senior research executive z firmy Human Graph realizującej badanie. Dlatego też, w przypadku projektu tajemniczy klient, prowadzonego na zlecenie firmy Apsys, badaniu poddano uniwersalne standardy obsługi, do których zaliczyć można: czystość, porządek, powitanie klienta, gotowość do pomocy, indywidualne traktowanie klientów, pożegnanie i zaproszenie do ponownych zakupów.
Wyniki pierwszej tury badania zostały już przedstawione właścicielom i dyrektorom centrów handlowych. Dla najemców przygotowane zostały raporty i analizy prezentujące rezultaty badań w ich sklepach oraz wskazówki i wytyczne dotyczące wdrażania niezbędnych zmian. - Ponieważ bardzo zależy nam na udanej i efektywnej współpracy z najemcami, po każdej turze badania, w każdym centrum handlowym organizujemy spotkania, na których przedstawiamy wyniki akcji wszystkim najemcom. Proponujemy także odpowiedni plan działań uwzględniający poprawę jakości obsługi w tych obszarach, które zostały zidentyfikowane przez tajemniczego klienta – mówi Katarzyna Najdzik, marketing manager w Apsys Polska.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Apsys Polska
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-05-11 do 2012-05-11

Zobacz także

Tajemniczy klient odwiedził Manufakturę, CH Janki i 10 innych galerii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.