Firma Kärcher zleciła specjalne badania, które miały na celu pokazać jak do kwestii sprzątania podchodzą ludzie z różnych zakątków świata. Realizacją badania internetowego zajęła się firma YouGov. W badaniu udział wzięli internauci z pięciu krajów: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, USA, Argentyny i Japonii. Badanie było realizowane w październiku 2016 roku. Pytano m.in. o kwestie związane z ilością czasu przeznaczanego na sprzątanie, używanych środków czyszczących, ulubionych i najmniej lubianych zadań i pomocy, na jaką podczas sprzątania mogą liczyć respondenci.
Dla wszystkich ważna jest czystość w domu. Dla ponad 80% respondentów we wszystkich krajach ważne jest by było czysto. Największą uwagę do czystości w domu przywiązują Argentyńczycy, aż 94%. Wśród wszystkich objętych badaniem krajów utrzymanie czystości było ważne dla osób w wieku powyżej 55 lat w porównaniu z innymi grupami wiekowymi. Na całym świecie środki chemiczne oraz elektryczne urządzenia czyszczące są najczęściej używane w procesie sprzątania. 45% kobiet i tylko 25% mężczyzn sprzątając poświęca więcej niż trzy godziny tygodniowo, czyli łącznie średnio wychodzi 35% dla wszystkich krajów. Warto dodać, że we wszystkich państwach biorących udział w badaniu 61% respondentów sprząta mniej niż 3 godziny. Niemieccy internauci wbrew stereotypom, nie okazali się aż tak pedantyczni jak głosi porzekadło. Aż jedna trzecia z nich nie podchodzi zbyt skrupulatnie do kwestii sprzątania. Internauci z Japonii uważają sprzątanie za wyjątkowo uciążliwe zajęcie. Argentyńczycy używają najwięcej środków chemicznych ze wszystkich badanych krajów. Taki zaskakujący obraz wyłania się z zakończonych niedawno badań YouGov przeprowadzonych w internecie na zlecenie firmy Kärcher.