Sotrender opublikował lipcowe wydanie comiesięcznego raportu Fanpage Trends podsumowującego najważniejsze wydarzenia na Facebooku w Polsce. Posty publikowane w lipcu zdominowała wakacyjna tematyka. Administratorzy stron chętnie wspominali o lecie i urlopach oraz zapraszali użytkowników do angażowania się w różnego rodzaju aktywności, w tym do uczestnictwa w konkursach. Jak radziły sobie w lipcu profile centrów handlowych?
Mimo zmiennej pogody za oknami, na Facebooku w lipcu dało się odczuć wakacyjną atmosferę. Wzmianki o lecie i wakacjach pojawiły się w postach aż 25,7 tys. razy. Z równie wysoką częstotliwością, administratorzy zachęcali użytkowników do angażowania się w aktywności, w tym brania udziału w konkursach. Słowa "zapraszamy” użyto w 19,5 tys. postów, podczas gdy wzmianka o konkursach znalazła się w 10,7 tys. z nich.
Warszawa wyprzedza konkurencję
W lipcowym wydaniu Fanpage Trends kategoria "Centra handlowe i supermarkety” podzielona została na dwie mniejsze kategorie o analogicznych nazwach. Wśród centrów handlowych najliczniejszym gronem fanów na Facebooku może pochwalić się warszawskie centrum handlowe przy Al. Jana Pawła 82, które o blisko 70 tys. osób wyprzedza również stołeczną galerię zlokalizowaną przy ul. Wołoskiej 12. Ostatnie miejsce na podium należy do Złotych Tarasów.
-
Warto podkreślić, że jest to jedna z tych kategorii, w której fani są lokalni, co znacznie zmniejsza możliwości przyrostu fanów. Z drugiej strony tacy fani powinni angażować się bardziej. Nie zawsze tak się jednak dzieje. Duża grupa fanów obiektu z pierwszego miejsca rankingu, nie przełożyła się na zaangażowanie, które procentowo wyniosło zaledwie 0,4% - komentuje zestawienie Kamil Rentflejsz, account manager, Cruso Public Relations.
Klif zapostował najlepiej
Autorem posta, który w lipcu najskuteczniej zaangażował fanów był profil centrum handlowego Klif z Warszawy. Zdjęcie z myślą Sophii Loren opublikowane na tym profilu osiągnęło wartość Interactivity Index na poziomie 1241.
Tagi: