Maj na Facebooku w Polsce minął pod znakiem Dnia Matki. To właśnie 26 maja administratorzy opublikowali najwięcej wpisów. Jednocześnie 21% wszystkich postów z tego dnia dotyczyło właśnie święta mam. Co działo się na Facebooku w maju, jeśli chodzi o centra handlowe? Wyniki rankingu Sotrender komentuje Izabela Kozak - Social Media & Creative Manager, Trol Intermedia.
W kategorii Centra handlowe i supermarkety małe przetasowania. Pod względem liczby fanów w górę pnie się dynamicznie Żabka. 17 tys. fanów w jeden miesiąc robi wrażenie, choć dziwić może główna grupa wiekowa lubiących. Są nią nastolatki, klikające „lubię to” chętniej, ale rzadziej posiadające stałe dochody. Podobny przyrost zanotował Carrefour, ale w tym przypadku siłą napędową mógł być zorganizowany przez markę konkurs, w którym można było wygrać kupon rabatowy i ekologiczną torbę.
Pod względem liczby zaangażowanych nadal przoduje Lidl Polska. Warto jednak zwrócić uwagę na POLOmarket, który angażuje aż 11%, czyli ponad 50% więcej niż inne w kategorii. W zestawieniu pojawił się Piotr i Paweł, szalejący ostatnio z promocją animacji Rio.
Pod względem interaktywności trochę zmian - Lidl został zdetronizowany przez POLOmarket. Nie tylko w tej kategorii stracił w maju żółtą koszulkę lidera. W tej sekcji zwraca uwagę również Galeria Szperk. Zawsze mnie intryguje, jakim cudem takie obiekty, udostępniające masowo lol content, wybijają się na wysokie pozycje. Na podstawie dostępnych statystyk trudno znaleźć przyczynę awansu, treści nie bardzo angażują. Być może akcję rozkręciło organizowane wydarzenie - Metamorfoza dla klientek.
W zestawieniu pod względem PTAT pojawiło się tarnowskie centrum handlowe przy Nowodąbrowskiej - i tutaj działania offline, tym razem Konkurs dla Modelek, mógł przełożyć się na większe zainteresowanie centrum. Na samej górze tabeli Lidl spadł o 3 miejsca, a liderem została Żabka, co przy takich wzrostach liczby fanów nie jest absolutnie dziwne.
W najpopularniejszych postach kolejny miesiąc z rzędu wygrywa POLOmarket - post w wigilię Dnia Matki zaangażował 95% kobiet i zyskał ponad tysiąc udostępnień. Oko cieszy Henio z Tesco, narzekający na majową kapryśną pogodę. Oby czerwiec był lepszy!
Tagi: