W trakcie trzech kwartałów 2015 roku Grupa Kapitałowa Solar Company zanotowała 2,2% spadek łącznych przychodów w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku. Sam trzeci kwartał przyniósł spadek łącznych przychodów o 5,7% wobec analogicznych trzech miesięcy poprzedniego roku, głównie w związku z niższą sprzedażą początku kolekcji jesień-zima 2015/2016 w sierpniu, spowodowaną upalnymi warunkami pogodowymi.
Jednocześnie Grupa prowadzi w dalszym ciągu dynamiczne działania marketingowe. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży kolekcja jesień-zima 2015/2016, marka zyskała odnowione logo. Zmiany wizerunkowe dotyczą także zdjęć reklamowych, zmian strony internetowej, wydawania magazynu Solar i nowej wizualizacji kolekcji. Solar zwiększył również udział w akcjach reklamowych i marketingowych o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim, a także wprowadził istotne zmiany dotyczące kolekcji i komunikacji z klientami. Od 10 lipca działa ponadto program lojalnościowy - Program Stałego Klienta Solar, który spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem klientów.
Zarząd spółki dominującej prowadził ciągłe prace związane z rozszerzeniem sieci sprzedażowej. W sierpniu br. nastąpiło otwarcie własnego concept store w Warszawie przy ul. Mysiej 5. Trwają prace nad otwarciem kolejnego sklepu franczyzowego oraz rozwojem sieci sprzedaży zagranicą.
Obserwowany wzrost kosztów działalności operacyjnej w okresie trzech kwartałów o 5,6% spowodowany jest głównie wyższą wartością sprzedanych towarów i materiałów, wynikającą głównie z wyższego średniookresowego kursu dolara amerykańskiego, co przełożyło się na ceny zakupu towarów, a także wyższym niż w analogicznym okresie zeszłego roku poziomem kosztów wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych, wynikającym ze zwiększenia samych wynagrodzeń oraz wyższym poziomem rezerwy na niewykorzystane urlopy wypoczynkowe. W samym trzecim kwartale 2015 r. koszty działalności wzrosły o 3,5% w stosunku do analogicznych trzech miesięcy minionego roku. Wzrost ten wywołany jest głównie wspomnianą wyżej wyższą wartością sprzedanych towarów i materiałów, a także wzrostem wydatków reklamowych. W okresie trzeciego kwartału spadły koszty wynagrodzeń wobec analogicznego okresu 2014 r., głównie przez wykorzystanie zaległych urlopów wypoczynkowych (zmniejszenie rezerwy). Wyraźnie zmniejszyły się także koszty usług obcych.
Marża na sprzedaży towarów w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. uległa obniżeniu o 7 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, ukształtowała się na poziomie 52%. Rezultatem wymienionych zjawisk było zanotowanie przez Grupę ujemnego wyniku na sprzedaży po III kwartałach 2015 roku w wysokości -4 221 tys. zł. W trakcie III kwartału zainicjowane zostały prace nad połączeniem spółki Solar Company S.A. z jej spółką zależną Solar Dystrybucja Sp. z o.o. (połączenie przez przejęcie). Połączenie powinno przynieść efektywniejsze wykorzystanie potencjału spółek oraz długookresową optymalizację kosztów funkcjonowania.
Grupa Kapitałowa według stanu na dzień 30.09.2015 roku zachowała stabilność finansową, charakteryzującą się wysokim poziomem środków pieniężnych (8 467 tys. zł) oraz brakiem odsetkowych źródeł finansowania. Zdaniem Zarządu czynione działania prosprzedażowe oraz ciągła kontrola kosztów powinny przynieść polepszenie wyników w kolejnych kwartałach.
Tagi: