Grupa Solar zanotowała w I półroczu 2014 roku zysk netto w wysokości 1,6 mln zł w porównaniu do straty netto w wysokości 0,4 mln zł w I półroczu 2013 roku. Przychody ze sprzedaży w porównaniu z półroczem ubiegłego roku nieznacznie spadły, kształtując się na poziomie 69 mln zł.
W I półroczu 2014 roku Grupa Kapitałowa Solar Company zanotowała 2% spadek przychodów ze sprzedaży w porównaniu do analogicznego półrocza 2013 roku, który związany był z niższą sprzedażą na wyprzedażach z uwagi na ograniczoną dostępność towarów. Zarząd Spółki dominującej kierując się doświadczeniami poprzedniego roku ograniczył bowiem zamówienia u głównego dostawcy.
Solar w raportowanym okresie wypracował dodatni wynik na sprzedaży w wysokości 1,831 mln zł, co w porównaniu do straty zanotowanej w analogicznym okresie roku poprzedniego w kwocie 0,6 mln zł oznacza wzrost o 2,5 mln zł. Wynik na sprzedaży w kanałach franczyzowym oraz sklepach współpracujących był w I półroczu 2014 roku o 59% wyższy niż w analogicznym okresie 2013 roku (wartościowo o 1,3 mln zł), a strata ze sprzedaży w spółce dominującej była o 37% niższa od poziomu zanotowanego w I półroczu 2014 roku (wartościowo o 1,2 mln zł).
Istotnym czynnikiem mającym wpływ na osiągnięte przez Grupę Solar wyniki jest wzrost marży brutto na sprzedaży towarów z 54% w I półroczu 2013 roku do 58% w I półroczu 2014 roku, wywierający duży wpływ na wynik operacyjny. Spadkowi przychodów o 2% w porównaniu do I półrocza 2013 roku towarzyszył 5% spadek kosztów działalności operacyjnej.
Podczas pierwszych 6 miesięcy 2014 r. prowadzono również intensywne prace związane z rozszerzeniem sieci sprzedażowej, co zaowocowało w II kwartale otwarciem dwóch sklepów własnych w galeriach handlowych. Jednocześnie nastąpiło jednak przesunięcie terminu otwarcia 2 nowych sklepów na terenie Niemiec. Trwają prace nad rozszerzeniem sieci franczyzowej i partnerskiej o nowych kontrahentów.
W celu ograniczenia kosztów stałych zarząd spółki dominującej zdecydował się na połączenie spółek zależnych Solar Franszyza Sp. z o.o. oraz Solar Dystrybucja Sp. z o.o., czego efekty mają być widoczne na koniec 2014 roku. Jednocześnie Solar prowadzi działania marketingowe dotyczące zmiany wizerunku.
Tagi: