Smyk: 63% polskich dzieci wierzy w Świętego Mikołaja

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-27 | 16:00
Smyk, największa w Polsce sieć sklepów dla dzieci, rozpoczyna sezon świąteczny od ogłoszenia wyników badania na temat marzeń gwiazdkowych najmłodszych oraz zwyczajów rodziców związanych z planowaniem i kupowaniem prezentów świątecznych dla swoich pociech.
Badanie „Polscy rodzice o prezentach gwiazdkowych dla swoich dzieci”* zostało zrealizowane na zlecenie Smyka na reprezentatywnej próbie polskich rodziców mających dzieci w wieku 0-14 lat.
Pierwsza część badania poświęcona jest marzeniom dzieci dotyczących tego, co chciałyby znaleźć w tym roku pod choinką. Okazuje się, że Polscy rodzice bardzo dobrze znają marzenia swoich pociech (zadeklarowało tak aż 76% badanych). Aby wejść w posiadanie tej wiedzy i jak najlepiej dopasować plany zakupowe do dziecięcych marzeń, rodzice stosują rozmaite zabiegi. 59% badanych rozmawia ze swoimi dziećmi na ten temat. 36% badanych zachęca je do pisania listu do Świętego Mikołaja, w którego wierzy 63% polskich dzieci. Niektórzy (12%), głównie rodzice starszych dzieci, proszą je o sporządzenie listy wymarzonych podarunków. 13% respondentów nie szuka informacji dotyczących marzeń dziecka – są to przede wszystkim rodzice maluchów w wieku do 3 r.ż., które jeszcze nie są w stanie dokładnie określić swoich potrzeb. Rodzice w tym przypadku bazują przede wszystkim na własnej ocenie tego, czego aktualnie potrzebuje dziecko.
- Respondenci przeprowadzonego na nasze zlecenie badania zadeklarowali, że ich dzieci marzą przede wszystkim o zabawkach (56%), w dalszej kolejności o sprzęcie elektronicznym (22%), grach komputerowych i tradycyjnych (po 11%) a także o ubraniach (8%). Co bardzo ważne, 95% rodziców zamierza spełnić gwiazdkowe marzenia swoich dzieci. Zgodnie z misją Smyka chcemy oferować wszystko, o czym marzą dzieci i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom ich rodziców, więc tym bardziej cieszę się, że wszystkie kategorie produktów pojawiające się w dziecięcych marzeniach są dostępne w ofercie naszych sklepów – powiedział Marek Janeczko, dyrektor operacyjny i członek zarządu firmy Smyk.
W drugiej części badania zostały opisane zwyczaje związane z obdarowywaniem dzieci prezentami świątecznymi w polskich domach. Okazuje się, że większość dzieci w naszym kraju znajdzie pod choinką 3-4 prezenty, w tym jeden prezent od rodziców oraz kilka podarunków od innych osób. Liczba prezentów zależy od marzeń i oczekiwań dzieci (43%), ich aktualnych potrzeb (36%), a także od budżetu, jaki rodzice przeznaczają na zakupy świąteczne.
Rodzice przewidują, że wśród tegorocznych prezentów będą dominowały zabawki (53% wskazań), ubrania (41%), słodycze (26%) oraz książki (20%). Dopiero w dalszej kolejności wspominają o grach komputerowych czy sprzęcie elektronicznym. Wśród zabawek, które otrzymają pod choinkę polskie dzieci, znajdą się przede wszystkim klocki (35%), zabawki edukacyjne (32%) oraz akcesoria dla najmłodszych (bujaczki, grzechotki itp., 26%).
- Kiedy zestawimy ze sobą odpowiedzi na pytania dotyczące marzeń dzieci na temat podarunków świątecznych z listą prezentów, które według przewidywań rodziców faktycznie otrzymają najmłodsi, zobaczymy, że na obu listach
na pierwszym miejscu pojawiają się zabawki. To bardzo dobra informacja, ponieważ zabawki, zarówno te edukacyjne, jak i tradycyjne, stanowią niezmiernie ważny element wspomagający rozwój emocjonalny i fizyczny dzieci w każdym wieku – tłumaczy dr Magdalena Śniegulska, psycholog dziecięcy współpracujący z siecią Smyk. - Kiedy spojrzymy na dalsze pozycje obu list, zobaczymy jednak pewne rozbieżności. W dziecięcych marzeniach wysokie pozycje zajmują sprzęt elektroniczny i gry komputerowe. Dobrze, że rodzice nie pozostają bezkrytyczni w stosunku do dziecięcych pragnień i jednak częściej kupują im np. książki – dodaje dr Magdalena Śniegulska.
W ostatniej części badania pytano rodziców o wydatki związane z zakupem podarunków świątecznych dla dzieci. Okazuje się, że ponad 50% polskich rodziców na prezent gwiazdkowy dla swojego dziecka przeznacza kwotę od 50 do 100 zł. Kwota ta w przypadku większości badanych jest podobna do tej sprzed roku, choć 15% respondentów ocenia, że wyda na ten cel mniej niż w ubiegłe święta.
Rodzice kupują podarunki dla swoich pociech przede wszystkim w supermarketach i hipermarketach (60%). Popularnym źródłem zakupów jest też portal aukcyjny Allegro (40%). Z usług sieciowych sklepów z zabawkami, takich jak Smyk, korzysta ponad jedna czwarta rodziców (27%). Ponad 20% respondentów kupuje prezenty w sklepach internetowych.
Większość respondentów (65%) planuje budżet w ciągu miesiąca poprzedzającego Święta Bożego Narodzenia. Na ostatnią chwilę (tydzień i krócej) odkłada to 25% badanych, natomiast 21% w ogóle nie ustala wielkości budżetu przeznaczonego na prezenty dla dzieci.
Publikując wyniki badania „Polscy rodzice o prezentach gwiazdkowych swoich dzieci” sieć Smyk otwiera sezon świąteczny w swoich sklepach. – Nasza bożonarodzeniowa oferta jest niezwykle szeroka, zarówno jeśli chodzi o zabawki, wszelkiego rodzaju akcesoria dziecięce, jak i ubrania, dlatego jestem pewien, że rodzice nie będą mieli problemu ze znalezieniem odpowiednich prezentów świątecznych, które pomogą im spełnić marzenia swoich dzieci – powiedział Marek Janeczko.
Tagi:
Oceń artykuł:

Smyk: 63% polskich dzieci wierzy w Świętego Mikołaja

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.