Silesia City Center: Polskę ogarnie selfie-shopping?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-13 | 17:09
Selfie-shopping i selfie shopper, a także millennial shopper - to terminy, których dziś używa się do wyjaśnienia jednego zjawiska - coraz częściej robimy zakupy pod wpływem zdjęć publikowanych przez wielu w social mediach.
Z zakupów coraz częściej wracamy nie tylko z pełnymi torbami, ale także telefonem wypełnionym selfies. Fotografujemy się praktycznie wszędzie - w przymierzalniach, mierząc buty, bieliznę, testując nowy makijaż, a nawet jedząc obiad, nieświadomie promując w sieci dziesiątki marek i produktów. Zjawisko to właśnie zyskało nazwę - selfie-shopping, a „winny” jest mu millennial shopper.
Kim jest selfie-shopper?
Aż 56 proc. użytkowników smartfonów przyznaje, że zdarzyło im się przynajmniej raz zrobić sobie selfie w sklepowej przymierzalni. Dla blisko 19 proc. jest to już stały punkt wypadu na zakupy - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center. Fotografujemy praktycznie wszystko - siebie w przymierzalni, wystawy sklepowe, wieszaki, co mamy na talerzu i co oglądamy w kinie.
Królowymi zakupowych selfies są kobiety. Przynajmniej jedno takie zdjęcie posiada w swojej kolekcji już ponad 63 proc. użytkowniczek smartfonów. Regularnie w sieci udostępnia je co druga kobieta. Nic więc dziwnego, że hashtag „fashion”, jakim najczęściej oznaczane są zdjęcia z zakupów,zajmuje już 31 miejsce na liście 100 najpopularniejszych haseł na Instagram. W ten sposób oznaczone jest już ponad 138 milionów zdjęć.
- Dziś to selfie-shopperzy podpowiadają nam w co się ubierać, gdzie zjeść, co czytać, gdzie bywać. Jedno zdjęcie użytkownika social mediów potrafi spowodować, że ze sklepu znika pewien model butów lub wypełnia się restauracja. Selfie to już nie tylko zabawa, ale potężne narzędzie, które potrafi nas nakłonić do całkiem sporych zakupów - mówi Piotr Gajda, dyrektor centrum handlowego Silesia City Center.
Hashtag i zdjęcie wpływają na zakupy
I faktycznie, już 11 proc. Polaków przyznaje, że zdarzyło im się kupić coś pod wpływem zdjęć opublikowanych w social mediach - wynika z sondy Silesia City Center. Przy czym ponad połowa zaznacza, że liczyła się także opinia zamieszczona pod zdjęciem.
Z potęgi selfie-shoppingu coraz częściej korzystają m.in. znane marki odzieżowe i kosmetyczne. Namawiają one często swoich klientów nie tylko do robienia zdjęć np. w przymierzalniach, ale także do hastagowania i oznaczania marek w social mediach. Przy okazji nagradzając najbardziej aktywnych social-shopperów.
Przykładem ostatnich kampanii wykorzystujących selfie-shopping i dedykowany mu hashtag jest polska kampania Mohito z Anją Rubik, oznaczona hashtagiem #AniaRubikXMohito, a także kwietniowa kampania #canthelpmyselfie, autorstwa French Connection. Ta ostatnia zachęcała klientów sklepów w Wielkiej Brytanii do robienia sobie selfie, które następnie trafiły do sklepowych witryn. Do hashtagowania nowej kolekcji z kolei namawia tej jesieni River Island - #RiverIslandAW14.
To przez millenial shopperów?
Ale nowy trend nie wziął się znikąd. Wszystko przez tzw. millennial shopperów, czyli pokolenie urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem, korzystające na co dzień z nowoczesnych technologii, także podczas zakupów. W Polsce to pokolenie stanowi dziś już ponad 45 proc. wszystkich kupujących - podaje SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.
- Dzisiejsi 20 i 30-latkowie ufają temu, co znajdują w sieci. Oczekują od marek interakcji, możliwości wyrażania opinii o nich, dyskusji, zaangażowania. Millennial shopper najpierw ogląda, a dopiero potem kupuje. Selfie-shopping to właśnie jego „wynalazek”, idealnie wpasowujący się w oczekiwania tego typu konsumenta - mówi Gajda.
* Sonda przeprowadzona przez Silesia City Center na grupie 500 osób, które zadeklarowały, że są aktywnymi użytkownikami smatrfonów i social mediów. Osoby w wieku 18-55 lat. Sondę zrealizowano w dniach 8-29 października 2014.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-03-08 do 2015-03-08

Silesia City Center: Polskę ogarnie selfie-shopping?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.