- Naszym priorytetem jest budowanie wzrostu wartości spółki dla akcjonariuszy i to przyświeca wszystkim naszym działaniom. Dlatego kontynuujemy prace, które mają zapewnić nam systematyczny rozwój. Otwieramy kolejne restauracje pod marką Sphinx, ale też pracujemy nad nowymi markami, na które mamy umowy licencji czy masterfranczyzy. Zarówno lokale pod marką Fabryka Pizzy, jak i Meta pojawią się w naszej ofercie jeszcze w tym roku. Jesteśmy też gotowi i otwarci, by skokowo powiększyć skalę naszej działalności w wyniku akwizycji. Mamy know-how i zaplecze, by poprowadzić kilkukrotnie większą liczbę lokali niż obecnie w ramach posiadanych struktur w centrali – dodaje prezes Sfinksa.
Sfinks regularnie prowadzi działania dotyczące akwizycji na rynku. Ich wynikiem było podpisanie w I kwartale br. umowy o współpracy z właścicielami marek Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Podobną umowę spółka zawarła pod koniec 2016 r. z właścicielem Fabryki Pizzy. Z kolei już w maju br. Sfinks ogłosił, że negocjuje zakup 100% udziałów spółki prowadzącej portal internetowy niezwiązany z branżą gastronomiczną, z którego usług korzysta ponad 1,5 mln klientów w Polsce. Przejęcie to byłoby źródłem synergii w kontekście realizacji strategii rozwoju i planowanego wdrożenia usługi delivery oraz możliwości zaoferowania klientom dodatkowych atrakcyjnych usług.
Sfinks kontynuuje też działania prosprzedażowe w swoich sieciach. W I kwartale br. wprowadzono nowe menu w sieci Chłopskie Jadło oraz znaczący projekt w restauracjach Sphinx, w ramach którego w bieżącym roku dania we wkładkach z nowościami oparte będą na oryginalnych przepisach ekspertki kuchni libańskiej, Samar Khanafer - autorki kulinarnego bestsellera pt. „Hummus, za'atar i granaty” i popularnego bloga blogSamar.com. Pierwsza z wkładek - „Kofta, za’atar i daktyle” – została wprowadzona w sieci Sphinx w lutym br.
Na poziomie skonsolidowanym w I kwartale 2017 r. spółka Sfinks Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 43,84 mln zł wobec 43,67 mln zł za I kw. 2016 i 46,19 mln zł za I kwartał poprzedniego roku obrachunkowego, tj. miesiące grudzień 2015 - luty 2016. Od stycznia do marca 2017 spółka odnotowała EBITDA w wysokości 2,01 mln zł oraz wynik netto -1,72 mln zł. W I kwartale 2016 r. dane te kształtowały się odpowiednio na poziomach: 3,78 mln zł oraz 5,40 mln zł, zaś w okresie grudzień 2015 – luty 2016: 2,89 mln zł oraz 4,58 mln zł.