W ponad 150 placówkach Orange Polska, w miastach na prawach powiatu, nie ma już żadnych barier utrudniających korzystanie z nich przez klientów z niepełnosprawnościami. Firma dąży to tego, aby wszystkie salony w jak najlepszy sposób spełniały oczekiwania klientów.
Dostosowując salony Orange Polska zrealizowała zalecenia z rozporządzenia Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w sprawie udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami świadczonych przez dostawców usług telefonicznych. Zakłada ono m.in. dostosowanie do specjalnych potrzeb tych klientów obsługi, punktów sprzedaży i strony internetowej.
-
Chodzi przede wszystkim o przedsięwzięcia niwelujące bariery społeczne w dostępie do usług telekomunikacyjnych i form nowoczesnej komunikacji. Wśród najbardziej zagrożonych są osoby z niepełnosprawnościami - uważa Bożena Leśniewska, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Orange Polska. -
Odpowiednie dostosowanie salonów jest jedną z wielu rzeczy, które robimy jako firma i nie wynikają one z rozporządzeń, ale z wsłuchiwania się w potrzeby klientów. Po prostu jest to nasza powinność i staramy się ją wypełniać najlepiej jak potrafimy.
Salony spełniające kryteria zapewniają:
- swobodny dostęp bez barier architektonicznych,
- przeszkolonych konsultantówl,
- oznaczone stanowisko z niskim biurkiem,
- możliwość wydrukowania dokumentów powiększoną czcionką,
- możliwość złożenia zlecenia na otrzymywanie faktury i dokumentów w pliku tekstowym, powiększoną czcionką lub w alfabecie Braille’a.
Wejście do salonu oznaczone jest odpowiednimi symbolami wskazanymi przez MAC. Również stanowisko dostosowane do obsługi klientów z niepełnosprawnościami jest oznaczone w widoczny sposób.
Orange Polska prowadzi dialog z ekspertami i organizacjami zajmującymi się osobami z problemami słuchu, wzroku czy ruchowymi. W przygotowaniu materiałów informacyjnych i szkoleń dla pracowników współpracuje z Fundacją Integracja.
-
Nowe technologie i rozwiązania techniczne wprowadzane przez firmę Orange Polska z myślą o osobach z różnymi niepełnosprawnościami wpisują się w zapisy Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Dla Integracji - eksperta w zakresie niepełnosprawności - Orange Polska jest wrażliwym społecznie przyjacielem naszego środowiska. Cieszy mnie, że firmy dostrzegają potencjał klientów z niepełnosprawnością, otwierają się na ich potrzeby, poznają ich oczekiwania, uczą się współpracy, właściwej ich obsługi i na co dzień zabiegają jak o wszystkich innych klientów – stwierdził Piotr Pawłowski, prezes Fundacji Integracja.
Tagi: