Na podstawie umowy podpisanej z Presspublica Sp. z o.o. Ruch S.A. stał się udziałowcem spółki e-Kiosk S.A., będącej liderem dystrybucji prasy cyfrowej pod markami e-Kiosk i egazety.pl, . W zamian za Nexto.pl, do spółki trafiło ponad 28% akcji e-Kiosk S.A.
Decyzja o kapitałowym zaangażowaniu się Ruchu S.A. w e-Kiosk S.A. nie jest bezpodstawna. Rynek prasy elektronicznej oraz ebooków cały czas się rozwija, co ma odzwierciedlenie w danych. Na przykład okazuje się, że dynamika rozwoju e-prasy w Polsce jest znaczna. Tym samym pojawiło sie wyraźne zapotrzebowanie na profesjonalną obsługę czytelników oraz wydawców w tym zakresie.
-
Inwestycja w e-Kiosk jest korzystna dla Ruchu, ale to również dobra informacja dla szerokiego rynku wydawców. Dzięki pozyskanym kompetencjom będziemy w stanie jeszcze lepiej sprzedawać prasę m.in. tworząc komplementarną ofertę prenumeraty papierowej i elektronicznej – mówi Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruch S.A.
Współpraca spółek przyczyni się do bardziej skutecznego promowania czytelnictwa prasy i książek, nie tylko tych papierowych, ale i w wersji elektronicznej. Skorzystają na tym zarówno wydawcy, jak i czytelnicy.
-
To przełomowe wydarzenie, które rozpoczyna nowy etap dynamicznego budowania rynku czytelnictwa prasy cyfrowej i publikacji cyfrowych w Polsce. Dzięki partnerstwu z Ruch S.A. będziemy rozwijać i wdrażać najnowsze rozwiązania technologiczne spełniając oczekiwane zarówno czytelników jak i wydawców. Istotnie rozszerza się również wachlarz działań promocyjnych dla e-prasy i e-booków jakie można realizować w ścisłej współpracy z Ruch S.A. - ocenia Dariusz Bąk, prezes e-Kiosk S.A.
Tagi: