Z kolei szacunkowa sprzedaż zrealizowana w segmencie dyskontowym w lipcu br. wyniosła około 32 mln zł, co oznacza 13% wzrost w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. W tym przychody sklepu internetowego www.txm.pl wyniosły 0,7 mln zł i były o 37% wyższe w ujęciu r./r. W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła ok. 197 mln zł i była na tym samym poziomie jak w roku poprzednim. W tym sprzedaż sklepu online wyniosła ok. 4,8 mln zł i była 12% wyższa w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec lipca br. składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,6 tys. m kw., która była o 21% wyższa niż na koniec lipca 2016 r.
- W związku z nadal trwającymi skutkami nieoptymalnego zatowarowania sklepów z okresu luty-kwiecień br., w lipcu TXM przeprowadził wyprzedaż towarów na większą skalę niż w latach poprzednich. Spowodowało to spadek marży procentowej o kilka punktów procentowych r./r. – powiedział Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM S.A.
W efekcie Grupa Redan w lipcu br. osiągnęła około 50 mln zł przychodów, czyli o 6% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco po siedmiu miesiącach tego roku obroty wyniosły łącznie około 326 mln zł i były niższe o 1% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy Redan na koniec lipca br. wyniosła 141,8 tys. m kw., co oznacza 11% wzrost względem lipca 2016 r.