Retail Index 2014: Sieci handlowe najwyżej cenione przez Polaków

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-17 | 18:12
Globalna firma doradcza OC&C Strategy Consultants już trzeci rok z rzędu zapytała Polaków, którą z 50 sieci handlowych cenią sobie najbardziej i z jakich powodów. W tym roku, najlepiej wypadły kolejno: Allegro, Rossmann i IKEA.

Analiza ponad 15 tysięcy jednostkowych ocen zebranych od polskich konsumentów, wskazuje, iż najwyżej stawiają oni marki, które najlepiej zaspokajają jedną lub kilka z czterech dominujących obecnie potrzeb zakupowych: specjalizacja, indywidualizacja, autentyczność i multikanałowość. Potrzeby te wynikają z najważniejszych trendów konsumenckich. Sieci handlowe dzielą się dziś na te, które postawiły na zrozumienie trendów i aktywny dialog z kupującymi i te, które wciąż widzą swą rolę tylko jako dystrybutora produktów.
Początkowo zbadana została podstawowa wiedza respondentów na temat 50 wybranych marek. W skali od 0 do 100 punktów, 61.1 badanych znało przedstawione im marki, ale nie odwiedziło sklepu firmy w przeciągu ostatnich 3 miesięcy. W dalszym procesie uwzględniono tylko opinie tych klientów, którzy w ciągu ostatnich trzech miesięcy odwiedzili jeden ze sklepów danej marki lub zakupili w nim jakiś produkt. Ci pierwsi osiągnęli wynik 70.7 punktu, a konsumenci, którzy zakupili produkt w jednej z sieci 76.9 punktu
W pierwszej dziesiątce rankingu Retail Index 2014 znalazły się też takie sieci handlowe jak Empik, osiągając 80.5 punktu i Apart z 78.8 punktu. Najwyżej, jednak dopiero na 17. pozycji, znalazła się pierwsza z marek odzieżowych Reserved, na 20. miejscu jest H&M, a ostatnią z odzieżowych sieci handlowych w rankingu jest Zara, z 25. miejscem. Najlepiej z sieci spożywczych uplasowały się: na miejscu 6. Alma Market, a nieco niżej, kolejno 11. i 12. Biedronka i Lidl.

Badanie OC&C „Retail Proposition Index” jest przeprowadzane co roku w kilkunastu krajach na świecie i jest jednym z największych badań preferencji zakupowych dotyczących handlu detalicznego.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-02-14 do 2015-02-14

Retail Index 2014: Sieci handlowe najwyżej cenione przez Polaków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.