Grupa Redan, posiadająca marki Top Secret, Troll i Drywash oraz sieć dyskontową TextilMarket, przez pierwsze trzy miesiące 2014r. wypracowała obroty o 6,2% wyższe niż w tym okresie roku 2013, w kwocie 103,7 mln zł. Wynik sprzedaży był o 2,4 mln zł wyższy w ujęciu r./r. przede wszystkim dzięki dynamicznemu wzrostowi efektywności segmentu dyskontowego oraz poprawy w części modowej na wszystkich rynkach poza Ukrainą. Niesprzyjająca sytuacja na Ukrainie spowodowała pogorszenie wyników osiągalnych w tym kraju.
Wyniki IQ br. potwierdzają systematyczną poprawę kondycji Grupy, szczególnie w części dyskontowej, w której efekty wdrożonych zmian są trwałe i zapowiadają bardzo dobre wyniki sieci TextilMarket w całym 2014 r. W wynikach części modowej, poza Ukrainą, widać pierwsze efekty wprowadzonych zmian w produkcie. Celem zarządu jest, aby wynik na sprzedaży części modowej za cały 2014 rok był dodatni, pomimo niesprzyjającej sytuacji na Ukrainie.
Marża handlowa brutto wzrosła o 4,7 % do 42,6 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu w IQ 2014. Zmniejszyły się r./r. o 1,1% do 43,3 mln zł. W efekcie w tym czasie Grupa Redan poniosła 0.7 mln straty na sprzedaży, co było jednak wynikiem lepszym o 2,4 mln zł w analogicznym okresie 2013 r. Na poziomie wyniku netto zanotowano stratę w wysokości 2,6 mln zł, czyli o 24% niższa niż rok wcześniej. Wynik całkowity uległ natomiast pogrożeniu r./r. o 4,8 mln zł i wyniósł -6,9 mln zł, co było konsekwencją negatywnych różnic kursowych z przeliczenia sprawozdań zagranicznych jednostek zależnych wynikających głównie z osłabienia ukraińskiej hrywny oraz w mniejszych stopniu także rosyjskiego rubla.
Tagi: