Ten pierwszy pomnożył swoją wartość o 21%, agencja ratingowa oszacowała go na 118.9 bln dolarów, tuż za nim jest Google. Zanotował on 15% wzrostu, a wartość firmy wynosi 107.43 bln dolarów. Interbrand zwrócił uwagę na to, iż pierwszy raz w historii przeprowadzania badań na rynku marek przez tę agencję, aż dwie firmy przekroczyły próg 100 bln dolarów.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się kolejno takie koncerny jak Coca-Cola, IBM, Microsoft, GM, Samsung, Toyota, McDonalds i Mercedes-Benz. Wszystkie przekroczyły próg 34 bln dolarów.
Najwyższą pozycję ze wszystkich marek odzieżowych uwzględnionych w rankingu, zajął francuski dom mody Louis Vuitton. 19. miejsce przedstawiciela tej luksusowe marki to jednak 9% spadek w stosunku do zeszłego roku, jego wartość w 2014 roku wyniosła 22, 522 bln dolarów. Najbliżej konkurenta, na 41. miejscu znalazł się Gucci. Marka 2% silniejszy niż rok temu, wyceniona została na 10, 385 bln dolarów. Daleko w tyle, ale ze wzrostem wartości w stosunku do zeszłego roku, zostały inne luksusowe firmy, takie jak: Hermes, Cartier, Prada, czy Tiffany & Co, ich wartość nie przekroczyła 10, 000 bln dolarów.
Oprócz marek zajmujących się sprzedażą
dóbr luksusowych, w swoim rankingu najsilniejszych marek świata
Interbrand zamieścił także inne odzieżowe sieci handlowe. I tu, na
najwyższym w tej kategorii miejscu 21. jest szwedzki koncern H&M.
Jest to o 6% więcej niż rok temu, co dziś nadaje mu wartość 21, 083 bln
dolarów. 22. miejsce i również 16% wzrostu ma Nike, które oszacowane
zostało na 19, 875 bln dolarów.
Dużo niżej, na 36.miejscu
znalazła się najpopularniejsza marka koncernu Inditex. Zara warta jest
126 bln dolarów, czyli 12% więcej niż w roku 2013. Ostatni w tej
kategorii jest GAP, którego wartość 4, 122 bln dolarów dała mu
przedostatnie miejsce w tabeli.