Raport Interbrand: Apple i Google znowu biorą wszystko

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-16 | 12:07
Interbrand, agencja konsultingowa i ratingowa, opublikowała swój roczny raport najpotężniejszych  marek świata. W ścisłej czołówce podsumowania, bez niespodzianki, znaleźli się tacy giganci rynku jak Apple i Google.

Ten pierwszy pomnożył swoją wartość o 21%, agencja ratingowa oszacowała go na  118.9 bln dolarów, tuż za nim jest Google. Zanotował on 15% wzrostu, a wartość firmy wynosi 107.43 bln dolarów. Interbrand zwrócił uwagę na to, iż pierwszy raz w historii przeprowadzania badań na rynku marek przez tę agencję, aż dwie firmy przekroczyły próg 100 bln dolarów.

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się kolejno takie koncerny jak Coca-Cola, IBM, Microsoft, GM, Samsung, Toyota, McDonalds i Mercedes-Benz. Wszystkie przekroczyły próg 34 bln dolarów.

Najwyższą pozycję ze wszystkich marek odzieżowych uwzględnionych w rankingu, zajął francuski dom mody Louis Vuitton. 19. miejsce przedstawiciela tej luksusowe marki to jednak 9% spadek w stosunku do zeszłego roku, jego wartość w 2014 roku wyniosła 22, 522 bln dolarów. Najbliżej konkurenta, na 41. miejscu znalazł się Gucci. Marka 2% silniejszy niż rok temu, wyceniona została na 10, 385 bln dolarów. Daleko w tyle, ale ze wzrostem wartości w stosunku do zeszłego roku, zostały inne luksusowe firmy, takie jak: Hermes, Cartier, Prada, czy Tiffany & Co, ich wartość nie przekroczyła 10, 000 bln dolarów.

Oprócz marek zajmujących się sprzedażą dóbr luksusowych, w swoim rankingu najsilniejszych marek świata Interbrand zamieścił także inne odzieżowe sieci handlowe. I tu, na najwyższym w tej kategorii miejscu 21. jest szwedzki koncern H&M. Jest to o 6% więcej niż rok temu, co dziś nadaje mu wartość 21, 083 bln dolarów. 22. miejsce i również 16% wzrostu ma Nike, które oszacowane zostało na 19, 875 bln dolarów.
Dużo niżej, na 36.miejscu znalazła się najpopularniejsza marka koncernu Inditex. Zara warta jest 126 bln dolarów, czyli 12% więcej niż w roku 2013. Ostatni w tej kategorii jest GAP, którego wartość 4, 122 bln dolarów dała mu przedostatnie miejsce w tabeli.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-02-02 do 2015-02-08

Raport Interbrand: Apple i Google znowu biorą wszystko

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.