Próchnik S.A. w III kwartale br. zwiększył przychody ze sprzedaży z 7 mln zł do 9,3 mln zł w porównaniu z tym samym okresem 2013 r. Lepsze wyniki spółka zanotowała także od stycznia do września. Sprzedaż na przestrzeni tych 9 miesięcy ukształtowała się na poziomie 27,2 mln zł, co oznaczało wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy to przychody wyniosły 16,2 mln zł.
Dotychczas w 2014 r. rekordowe przychody miesięczne w obszarze sprzedaży marki Adam Feliks Próchnik w ramach własnej sieci salonów, Grupa Kapitałowa osiągnęła w sierpniu. Przychody osiągnęły wtedy wysokość 2,277 mln zł i były wyższe o 76,4% w porównaniu do sierpnia z 2013 roku.
Od września 2014 r. spółka zaczęła wprowadzać do salonów nową kolekcję Adam Feliks Próchnik i Rage Age. Wszystkie ubrania AFP zostały całkowicie zaprojektowane przez Rafała Czapula i jest to kolejny element strategii spółki związany z konsekwentnym budowaniem nowego wizerunku marki. Kolekcja pod nazwą „Sprawa honoru” nawiązuje do historii polskich dywizjonów lotniczych uczestniczących w walkach o Wielką Brytanię podczas II Wojny Światowej. Mimo jednak wprowadzenia bardzo konkurencyjnej i autorskiej oferty odzieżowej, anomalia pogodowe – bardzo wysoka temperatura panująca we wrześniu i październiku, spowodowały osiągnięcie niższych przychodów niż planowano.
W III kwartale br. spółka kontynuowała realizację przyjętej w 2013 roku strategii rozwoju, optymalizując sieć sprzedaży. Próchnik zawarł w tym okresie kolejną umowę najmu z outletem w Lublinie, ale jednocześnie ze względu na brak rentowności zamknął salony Próchnika w Centrum Handlowym Blue City oraz Arkadia w Warszawie. Kontynuowane były również prace związane z integracją wewnętrzną po fuzji ze spółką zależną Equity Doctors. Spółka nadal testuje także sprzedaż łączoną dwóch marek Adam Feliks Próchnik oraz Rage Age w jednym salonie. Drugi sklep tego typu został otwarty w III kwartale w Galerii Warmińskiej w Olsztynie.
Oferta Grupy Kapitałowej Próchnik S.A. obejmuje garnitury, koszule, płaszcze i kurtki, których tradycja konstrukcji i kroju sięga momentu założenia łódzkiej firmy Próchnik S.A. w 1948 roku. Grupa zajmuje się produkcją oraz sprzedażą odzieży dla mężczyzn pod marką Adam Feliks Próchnik oraz Rage Age by Czapul, a od IV kwartału 2013 roku również włączyła do swojej oferty odzież damską, która z dnia na dzień cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród damskiej części odbiorców. W 2014 roku pod własną marką spółka zaoferowała swoim klientom gamę perfum dla mężczyzn i kobiet. Oferta sprzedażowa skierowana jest do szerokiej grupy klientów, którzy dysponują średnimi i wyższymi dochodami, którzy używają zarówno ubioru formalnego okazjonalnie, jak i na co dzień - w szczególności do pracowników administracji, biznesu i finansów.
Tagi: