Prima Moda S.A. w III kwartale br. zmniejszyła przychody w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i zwiększyła stratę netto. Osiągnięte wyniki były niezadowalające, lecz zdaniem zarządu spółki, na poziomie sprzedaży i marży procentowej wpisują się w trend rynkowy w całej branży.
W III kwartale 2015 roku Prima Moda S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 8.869 tys. zł przy marży brutto 51,46%, podczas gdy rok temu było to odpowiednio 11.169 tys. zł przy 53,50% marży. Spółka odnotowała stratę netto na poziomie -1.971 tys. zł wobec -1.029 tys. zł rok temu. Wynik operacyjny EBIT wyniósł -1.843 tys. zł, a EBITDA -1.506 tys. zł. Rok temu było to odpowiednio -939 tys. zł oraz -549 tys. zł.
Z uwagi na prowadzoną restrukturyzację sieci sprzedaży spółka poniosła dodatkowe koszty widoczne w pozostałych kosztach operacyjnych, które ukształtowały się na poziomie 395 tys zł. Ponadto ze względu na wzrost kursu EUR/PLN nastąpiła negatywna wycena otwartych pozycji zobowiązań z tytułu różnic kursowych widocznych w kosztach finansowych (który wyniosły w całości 92 tys zł).
Prima Moda posiadała na koniec III kwartału 28 sklepów w najważniejszych galeriach handlowych. Dodatkowo uruchomiła we wrześniu e-sklep, który w planach ma wzmocnić sprzedaż w IV kwartale.
Spółka miała bardzo niski poziom długu (3.048 tys zł) przy gotówce na poziomie 2.344 tys zł. Zarząd w obecnym czasie koncentruje się na pozyskaniu środków na kapitał obrotowy w celu uzyskania dodatniej rentowności całej spółki.
Tagi: