Hiszpańska Grupa Inditex, w skład której wchodzą takie marki jak Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, przedstawiła raport za I Q 2014 roku. Inditex otworzył 26 nowych sklepów w różnych krajach, poszerzając port folio Grupy do 6393 sklepów zlokalizowanych na 88 rynkach.
Jak podaje Grupa w kwartale przychody ze sprzedaży wyniosły w sumie 3,7 mld €, natomiast zysk netto osiągnął poziom 406 mln €. Tym samym sprzedaż wzrosła o 11% procent w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku.
W I Q Zara otworzyła swoje nowe sklepy w 19 rożnych krajach. Otwarcia w Seattle, Sidney, Rzymie były szczególne ważne, tak jak i otarcie nowego, sztandarowego punktu Zary mieszczącego się w Madrycie na na Serrano Street, jednej z najważniejszych dzielnic handlowych w Europie. Marka Pull & Bear otworzyła z kolei 12 nowych sklepów na różnych rynkach, w tym flagowy sklep w Mediolanie.
Na wrzesień grupa Inditex zapowiedziała kolejne otwarcia, a także uruchomienie platformy e-commerce w Korei Południowej i Meksyku. Te dwa nowe rynki, dołącza do państw, w których Inditex umożliwił sprzedaż online. Dotychczas zakupy internetowe były możliwe na 21 rynkach europejskich, w USA, Kanadzzie, Japonii i Chinach.
Tagi: