Niezależnie od sytuacji #PracawLidlu – to nowa kampania sieci podkreślająca wartości, które obecnie są dla firmy najważniejsze. Jej fundamentem są ludzie, którzy dzięki swojemu zaangażowaniu i odpowiedzialności dają klientom pewność, że zakupy są możliwe oraz bezpieczne.
Lidl Polska za pośrednictwem haseł takich jak odpowiedzialność, zaangażowanie, pewność oraz ludzie opisuje to, co tworzy firmę oraz wpływa na atmosferę w pracy. Sieć docenia zaangażowanie swoich pracowników w wykonywanie codziennych obowiązków. Pracownicy sklepów w obecnej sytuacji stali się bohaterami, którzy mimo rygorystycznych wytycznych, wykonują swoją misję i zapewniają Polakom dostęp do artykułów spożywczych każdego dnia.
Chcemy, by nasi pracownicy mieli pewność, że ich wielkie zaangażowanie w pracę jest doceniane przez naszą firmę. Nasi pracownicy są fundamentem Lidl Polska – ich odpowiedzialna postawa sprawia, że wypełniamy naszą misję społeczną, zapewniając Polakom żywność, a klienci każdego dnia mogą zrobić u nas niezbędne zakupy
– mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.
Lidl Polska za pośrednictwem nośników zewnętrznych – billboardów – zwraca uwagę na to, że niezależnie od sytuacji gwarantuje dobre warunki zatrudnienia – umowę o pracę, ponadprzeciętną w branży wysokość wynagrodzenia oraz pozapłacowe benefity m.in. takie jak ubezpieczenie grupowe, prywatną opiekę medyczną czy kartę Multisport. Ponadto, w tak trudnym jak obecnie okresie, Lidl Polska nieustannie podejmuje nowe działania, by zapewnić ponad 20 tysiącom pracowników bezpieczeństwo i ochronę ich zdrowia.
Firma wprowadziła do tej pory szereg rozwiązań chroniących zdrowie pracowników. Jako pierwsza sieć sklepów tego formatu w Polsce rozpoczęła przekazywanie dodatkowego środka ochrony osobistej – przyłbic ochronnych. W sklepach przy stanowiskach kasowych zostały zamontowane specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi, a na podłogach wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. Wprowadzono również zmiany w modelu działania – zespoły pracowników są dzielone na grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych lub rękawiczek ochronnych. Klienci odwiedzający sklepy powinni pamiętać o pozostałych środkach ostrożności. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X”) powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 2 metrów odległości między sobą. W sklepach zamieszczone są oznaczenia poziome i pionowe, które pomogą klientom zachować bezpieczną odległość między sobą.
Lidl Polska zachęca również do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego. Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN. Z powodu epidemii sieć przyspieszyła również prace nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwia dokonywanie transakcji mobilnych. Obecnie już wszyscy klienci Lidl w całej Polsce mogą skorzystać z tej możliwości i płacić za zakupy wyłącznie korzystając ze swojego smartphone’a oraz aplikacji Lidl Plus (opcja płatności Lidl Pay). Sieć emituje również komunikaty przypominające zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące m.in. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu.