Zrównoważony rozwój i lepsze samopoczucie klientów i pracowników
IKEA, znana ze swojego ekologicznego podejścia, planując oświetlenie dla swojej filii w miejscowości Kaarst w Niemczech, sięgnęła po rozwiązania smart w duchu Human Centric Lighting (HCL) i oprawy Oktalite LED IQ od firmy TRILUX. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa była nie tylko redukcja zużycia energii, ale też lepsze zgranie światła z biorytmem pracowników i klientów. Za tę koncepcję, opartą na zasadach dobrego samopoczucia, IKEA została nagrodzona w 2018 roku przez Niemiecki Związek Handlu (Handelsverband Deutschland – HDE) wyróżnieniem „Store of the Year”.
Potrzeba wpłynięcia na zachowania konsumenckie
W 2019 roku, również w Niemczech, w Trittau powstało nowe centrum handlowe Famila o powierzchni 4500 m2. Tu postawiono przede wszystkim na to, by światło motywowało konsumentów do odwiedzenia wszystkich alejek i do zakupu określonych towarów. Pożądaną ścieżką od wejścia prowadzą oprawy wiszące SOLEGRA – im więcej alejek odwiedzi klient, tym większe szanse na to, że coś włoży do koszyka. Światło o ciepłych odcieniach rozciąga się od strefy ze świeżymi warzywami i owocami po dział z winami – z tą tylko różnicą, że za sprawą projektora B.VEO TWIN emitującego światło o temperaturze 2700 K, nadaje tej ostatniej strefie charakteru przytulnej piwniczki. W strefie z artykułami mleczarskimi postawiono na chłodne światło i oprawy wpuszczane AGIRA PLUS, co podkreśla chłód, sugerując klientom, że mają do czynienia z najwyższej jakości serami, jogurtami czy mlekiem. Projektory zastosowano także w dziale mody, by zaakcentować elegancję prezentowanych butów i ubrań. Tu sprawdziły się linie świetlne E-LINE NEXT z możliwością indywidualnego akcentowania wybranych ekspozytorów.
5 sposobów na wsparcie sprzedaży
„Światłem można niezwykle efektywnie grać na emocjach. A w handlu emocje to klucz do serc i kieszeni klientów” – podkreśla Filip Gabryelczyk, Retail Manager w TRILUX i zdradza 5 sposobów na to, jak to robić skutecznie: