Trilux zdradza 5 sposobów na to, jak światłem zwiekszyć sprzedaż

2024-07-23 | 09:00

Rozwiązania oświetleniowe w sklepach mają ogromny wpływ na sposób odbioru towarów przez konsumentów i na podejmowane decyzje zakupowe. Modernizacja oświetlenia to zatem sposób nie tylko na oszczędności na zużywanym prądzie, ale również na zwiększenie obrotów. 


 

Zrównoważony rozwój i lepsze samopoczucie klientów i pracowników

IKEA, znana ze swojego ekologicznego podejścia, planując oświetlenie dla swojej filii w miejscowości Kaarst w Niemczech, sięgnęła po rozwiązania smart w duchu Human Centric Lighting (HCL) i oprawy Oktalite LED IQ od firmy TRILUX. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa była nie tylko redukcja zużycia energii, ale też lepsze zgranie światła  z biorytmem pracowników i klientów. Za tę koncepcję, opartą na zasadach dobrego samopoczucia, IKEA została nagrodzona w 2018 roku przez Niemiecki Związek Handlu (Handelsverband Deutschland – HDE) wyróżnieniem „Store of the Year”.

Potrzeba wpłynięcia na zachowania konsumenckie

W 2019 roku, również w Niemczech, w Trittau powstało nowe centrum handlowe Famila o powierzchni 4500 m2. Tu postawiono przede wszystkim na to, by światło motywowało konsumentów do odwiedzenia wszystkich alejek i do zakupu określonych towarów. Pożądaną ścieżką od wejścia prowadzą oprawy wiszące SOLEGRA – im więcej alejek odwiedzi klient, tym większe szanse na to, że coś włoży do koszyka. Światło o ciepłych odcieniach rozciąga się od strefy ze świeżymi warzywami i owocami po dział z winami – z tą tylko różnicą, że za sprawą projektora B.VEO TWIN emitującego światło o temperaturze 2700 K, nadaje tej ostatniej strefie charakteru przytulnej piwniczki. W strefie z artykułami mleczarskimi postawiono na chłodne światło i oprawy wpuszczane AGIRA PLUS, co podkreśla chłód, sugerując klientom, że mają do czynienia z najwyższej jakości serami, jogurtami czy mlekiem. Projektory zastosowano także w dziale mody, by zaakcentować elegancję prezentowanych butów i ubrań. Tu sprawdziły się linie świetlne E-LINE NEXT z możliwością indywidualnego akcentowania wybranych ekspozytorów.

5 sposobów na wsparcie sprzedaży

„Światłem można niezwykle efektywnie grać na emocjach. A w handlu emocje to klucz do serc i kieszeni klientów” – podkreśla  Filip Gabryelczyk, Retail Manager w TRILUX i zdradza 5 sposobów na to, jak to robić skutecznie:

  • Światło kierunkowe - Może kierować w konkretną stronę – spraw więc, by klient zapragnął podążać określoną ścieżką.
  • Temperatura światła - Chłodniejsze podkreśli zalety nabiału, a cieplejsze owoców i warzyw. Wykorzystaj to, by klient nabrał na nie ochoty.
  • Kontrast - Doświetleniem punktowym przyciągnij uwagę klienta np. do półki z promocjami.
  • Dynamiczne przyciemnianie - Dynamicznym przyciemnianiem skieruj wzrok klienta od góry do dołu, by nie pominął żadnej z półek.
  • Jasne podświetlenie z tyłu - Chcesz, by klient omiótł półkę wzrokiem przez całą jej szerokość i miał wrażenie wyjątkowości tego, na co patrzy? Zastosuj przyciągające wzrok podświetlenie z tyłu. 
Tagi: Filip Gabryelczyk oświetlenie Trilux Polska
Oceń artykuł:

Fot: TRILUX Polska Źródło: TRILUX Polska

Trilux zdradza 5 sposobów na to, jak światłem zwiekszyć sprzedaż

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.