- Jako firma, Biedronka zawsze bardzo angażowała się we wspieranie wielu inicjatyw społecznych, począwszy od promowania czytelnictwa wśród młodzieży i młodych talentów, aż po bycie głównym sponsorem finału WOŚP. Chcieliśmy jednak mieć większy wpływ i wkład w poprawę warunków życia bardzo szczególnej grupy społecznej: polskich seniorów, zwłaszcza tych znajdujących się w trudnej sytuacji. Skupiając się na rozwijaniu dużych, długoterminowych i przemyślanych programów pomocowych, staramy się wprowadzać pozytywne zmiany i w ten sposób realizować cel, który postawiliśmy przed Fundacją: przyczyniać się do tego, aby warto było przeżywać starość lub, innymi słowy, żeby było „dobrze długo żyć.”
- Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.
Fundacja Biedronki działa na rzecz poprawy jakości życia osób starszych. Skupia się na trzech głównych obszarach – walce z ubóstwem i niedożywieniem, walce z samotnością seniorów oraz wsparciu ich zdrowia. Ponadto reaguje w sytuacjach kryzysowych, jak pandemia czy wojna w Ukrainie.
Fundacja realizuje 18 programów pomocowych. Działa w partnerstwie z lokalnymi organizacjami charytatywnymi (1,6 tys. podmiotów w 2023 r.), dzięki czemu ma możliwość lepszego dotarcia do potrzebujących, ale też wsparcia mniejszych podmiotów w ich działalności.
Fundacja ma zapewnione przez Biedronkę stabilne finansowanie – jest to zapisane w jej statucie i stanowi wyróżnik w sektorze NGO w Polsce. W 2023 r. otrzymała od Biedronki 20 milionów euro, czyli ok. 94 miliony złotych, podczas gdy przeciętne roczne przychody fundacji korporacyjnej w Polsce to ok. 1,4 mln złotych[1].
- Wśród nowych programów, które uruchamiamy w tym roku, jest program grantowy dla hospicjów na wsparcie ich działalności. W trakcie pilotażu przeznaczamy na niego 3 miliony złotych. Rozwijamy też mocno program dostaw gotowych posiłków dla seniorów, którzy nie są w stanie sobie gotować – dostarczyliśmy ich już ponad 50 tys. Nadal też korzystamy z energii ponad tysiąca kół gospodyń wiejskich, które zapraszają seniorów zagrożonych samotnością do tego, by wyjść z domu i spotkać się z drugim człowiekiem. W przypadku programów na rzecz Ukrainy, skupimy się na docieraniu z pomocą do seniorów i osób z niepełnosprawnością, którzy nie mają szans na znalezienie pracy i usamodzielnienie się. Przed nami jest jeszcze wiele pracy.
- Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki.