Badanie NEINVER: Letnie wyprzedaże przyciągną w tym roku na zakupy 92% klientów

2024-07-23 | 21:51

92% procent mieszkańców czterech regionów Polski planuje zakupy podczas letnich wyprzedaży, a tylko 2% nie wybiera się na nie wcale – wynika z badania NEINVER, wiodącego operatora, dewelopera i inwestora centrów outletowych w Europie. 

Klienci poszukują okazji cenowych oraz wyjątkowych marek leżących w kręgu ich zainteresowań. Ważne są dla nich pozytywne doświadczenia w miejscu zakupów, poczucie satysfakcji z dobrych wyborów i pozytywne emocje towarzyszące poszukiwaniu okazji. W większości podkreślają, że kwoty, jakie są skłonni wydać podczas letnich wyprzedaży, są uzależnione od atrakcyjności ofert, a ich rozpiętość może być duża. 

- Cieszy nad duże zainteresowanie letnimi wyprzedażami, bo te z jednej strony odpowiadają za bardzo dobre wyniki sprzedażowe marek obecnych w naszych outletach, a z drugiej dają klientom możliwość zakupów w wyjątkowych cenach, z silnym poczuciem satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy. Badanie NEINVER pokazało również, że klienci, którzy coraz częściej koncentrują się ściśle na konkretnych celach zakupowych, latem dają sobie więcej swobody, poszukując okazji produktowych i cenowych w dość szerokich ramach. Co ważne, czerpią przyjemność z kupowania w miejscach handlu, z profesjonalnym doradztwem sprzedażowym, doceniając kontakt z drugim człowiekiem 

– mówi Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER, operatora outletów FACTORY w Polsce. 

Ponad połowa ankietowanych – mieszkańców Mazowsza, Wielkopolski, Małopolski i Śląska -  deklaruje, że podczas letnich wyprzedaży poszukuje okazyjnych cen i produktów (51%) i bardziej zwraca uwagę na ostateczną cenę po obniżce (26%), niż samą wysokość obniżki (6%). 17% ankietowanych deklaruje, że poszukuje marek, których nie chce lub nie może kupić w regularnych cenach. W przeważającej większości zaopatrują się w rzeczy dla siebie (69%), później dla dzieci (16%). Rzadko podczas letnich promocji kupują prezenty. 

43% ankietowanych w badaniu NEINVER mówi, że wysokość wydatków podczas letnich zakupów zależy od ofert. 11% deklaruje, że rozpiętość kwot może być duża. 22% natomiast określa kwotę w przedziale od 300 zł do 600 zł. Ważna jest też dla nich sama możliwość poszukiwania okazji i towarzyszące temu emocje oraz doświadczenia (17%). Najczęściej kupują letnie ubrania, buty i akcesoria, odzież sportową oraz rzeczy na wakacje.  

Jaką wartość letnich wyprzedaży dostrzegają dla siebie klienci? To możliwość zrobienia dużych, kompleksowych zakupów na cały sezon za mniejszą kwotę (39%), ale i poczucie satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy (20%) oraz możliwość odnalezienia marek, których nie chcą lub nie mogą kupować w regularnych cenach (19%). Część badanych wskazała też na zakupy jako sposób spędzania wolnego czasu, źródło pozytywnych emocji i relaks. Informacji o promocjach klienci poszukują najczęściej na stronach internetowych centrów handlowych i outletowych oraz w social mediach.

Zaledwie 2% badanych w ogóle nie planuje zakupów podczas letnich wyprzedaży, a 6% jeszcze nie wie, czy z nich skorzysta. 50% motywuje to koniecznością oszczędzania, życiem w stylu eko (14%), brakiem czasu (12%), a także oczekiwaniem na  nowe kolekcje (8%).

Badanie NEINVER zostało przeprowadzone w drugiej połowie czerwca metodą ankiet internetowych. Skierowano je do mieszkańców Warszawy, Krakowa, Poznania i Gliwic wraz z okolicami w promieniu 35 kilometrów. Wzięły w nim udział 4384 osoby w wieku od 18 do 65 lat.

Tagi: Factory Annopol FACTORY Gliwice Factory Kraków Factory Poznań Factory Ursus Natalia Wiśniewska Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet Factory Gliwice

Badanie NEINVER: Letnie wyprzedaże przyciągną w tym roku na zakupy 92% klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.