2000 sprzedanych voucherów dla 150 przedsiębiorców w 3 państwach Europy i w USA - to dotychczasowy wymiar pomocy dla tych, którzy musieli zawiesić swoją działalność z uwagi na pandemię koronawirusa. To wsparcie udzielone przez internautów za pośrednictwem uruchomionej w zeszłym miesiącu platformy LunchNext.com. Stworzyło ją dwóch przyjaciół z Polski.
Zasada jest prosta - wystarczy kupić voucher do wykorzystania w przyszłości w swoim ulubionym lokalu. Przedsiębiorcy - właściciele restauracji, kawiarni, salonów kosmetycznych i fryzjerskich czy teatrów dostają dzięki temu zastrzyk gotówki, kluczowy, by przetrwać czas zamknięcia. Darczyńcom odwdzięczą się oferując nawet 50% zniżki.
Platforma LunchNext.com ruszyła w Polsce rozszerzając swój zasięg w ciągu zaledwie jednego miesiąca na Stany Zjednoczone, Czechy i Hiszpanię. Zrzesza 150 firm działających w obszarach gastronomicznym i usługowym, a także wielotysięczną społeczność, która nie wyobraża sobie powrotu do normalności bez swoich ulubionych lokali.
Pomysł na akcję powstał spontanicznie. Mamy wśród swoich znajomych restauratorów i rozmawiając z nimi zorientowaliśmy się, że prowadzone przez nich lokale mogą nie przetrwać najbliższych kilku miesięcy. Nie chcieliśmy biernie siedzieć i czekać na rozwój wydarzeń. Równocześnie mieliśmy poczucie, że takich osób jak my, chętnych do działania, jest więcej. Inicjatywa początkowo zorientowana na lokalne wsparcie przedsiębiorców w miastach, z których pochodzimy - Łodzi i Warszawy, już teraz osiągnęła skalę działalności przekraczającą nasze założenia
- mówią Piotr Grudzień i Dominik Posmyk, twórcy bezpłatnej platformy LunchNext.com
Społeczność zjednoczona chęcią pomocy swoim ulubionym lokalom promuje akcje w social mediach, wykorzystując hashtag #URATUJLATO i zachęcając do zakupy voucherów. Do tej pory dzięki zaangażowaniu internatów udało się ich sprzedać 2000.
Nigdy nie przypuszczaliśmy, że będziemy musieli zmagać się z kryzysem, który w tak drastyczny sposób dotknie naszego biznesu. Czujemy dumę i ogromną wdzięczność, że udało nam się zbudować wokół siebie grono wiernych klientów, którzy teraz chcą nam pomóc
- mówi Katarzyna Knera, Marketing Manager z Salonów Fryzjerskich Berendowicz & Kublin, firmy biorącej udział w inicjatywie.
Do akcji może bezpłatnie przystąpić każdy podmiot, który potrzebuje wsparcia – wystarczy zarejestrować firmę na platformie LunchNext.com, określić wysokość vouchera i zniżki dla klienta oraz dodać jego graficzny projekt.