Grupa LPP poinformowała, że zysk netto w 2016 roku wyniósł 175 mln zł i był niższy o 50% w porównaniu do roku 2015. Wpłynęły na to czynniki takie, jak presja ze strony konkurencji, wyższe przeceny nietrafionych kolekcji, niekorzystne trendy walutowe oraz wyprzedaż zapasów z ostatnich trzech lat.
- Miniony rok był dla LPP rokiem dalszego rozwoju – nasze przychody osiągnęły rekordowy poziom, przekraczając 6 mld zł, a ponad 1 700 naszych sklepów obecnych było w 18 krajach na 3 kontynentach. Rok 2016 był też dla nas rokiem pełnym zmian, dotykających wielu aspektów funkcjonowania Grupy. Jesteśmy przekonani, iż były one konieczne, aby LPP mogło się dalej rozwijać i skutecznie konkurować na światowym rynku ‘fast-fashion’. Zmiany te wniosły wiele świeżej energii i optymizmu do firmy, dlatego też uważamy, że ich pozytywne efekty będą widoczne w 2017 roku i następnych latach – podsumowuje Marek Piechocki, Prezes Zarządu LPP.
W 2016 roku powierzchnia handlowa wzrosła o 77 tys. m kw. do 921 tys. m kw., tj. o 9%. W czerwcu spółka uruchomiła tysięczny sklep w naszym kraju, który nadal pozostaje dla LPP największym rynkiem.
Stawiamy sobie ambitne cele na 2017 rok. Obejmują one poprawę marż handlowych, dalszy dynamiczny rozwój ecommerce jak również 12% r/r wzrost powierzchni handlowej. Na koniec 2017 roku sklepy RESERVED powinny być obecne w 22 krajach poprzezotwarcie czterech nowych rynków –Serbii, Białorusi, Kazachstanu oraz Wielkiej Brytanii –we wrześniu 2017 roku flagowy sklep RESERVED zostanie otwarty przy najbardziej prestiżowej ulicy w Europie, na Oxford Street
– zapowiada Marek Piechocki, Prezes Zarządu LPP.