Setny klub zlokalizowany jest przy al. Wojska Polskiego 41 – to kameralny obiekt, zaprojektowany i wyposażony zgodnie ze standardami obranymi przez sieć oraz w pełni odpowiadający potrzebom trenujących bez względu na ich wcześniejsze doświadczenia treningowe.
- Kluby Zdrofit są obecne w Polsce od blisko dwóch dekad. W tym czasie rynek fitness poważnie ewoluował. Zmieniły się nie tylko kluby – ich wyposażenie, oferta czy komfort treningów, ale także trenujący – ich oczekiwania i motywacje do aktywności fizycznej – mówi Tomasz Groń, dyrektor zarządzający sieciami klubów fitness w Benefit Systems. - Zdrofit także się zmieniał – otwieraliśmy nowe kluby i modernizowaliśmy otwarte wcześniej, wyposażaliśmy je w wysokiej klasy sprzęt, wdrażaliśmy autorskie rozwiązania… Jedno pozostało niezmienne – od początku, jak sama nazwa wskazuje, stawiamy „zdro” przed „fit”, zapewniamy profesjonalną przestrzeń do aktywności fizycznej oraz edukujemy na temat jej niezaprzeczalnego wpływu na zdrowie psychofizyczne – dodaje.
Historia Zdrofitu zaczęła się w 2005 roku na warszawskim osiedlu Gocław. Pierwszy klub zajmował powierzchnię 300 mkw. Przez kolejne lata sieć rozwijała się, co zbiegło się z intensywnym rozwojem Benefit Systems – dostawcy świadczeń pozapłacowych wspierających wellbeing pracowników, w tym karty MultiSport. Wraz z rozwojem programu MultiSport, Benefit Systems zintensyfikował działania zwiększające zaangażowanie w polski rynek fitness. Inwestycje spółki w kluby fitness mają na celu budowanie stabilnej i atrakcyjnej infrastruktury dla stale rosnącej liczby użytkowników kart sportowych oraz klientów indywidualnych. W 2013 roku operator kart MultiSport kupił 15 proc. udziałów w spółce Zdrofit. Trzy lata później stał się właścicielem pakietu większościowego (55 proc.), a w 2018 roku nabył pozostałe udziały i stał się jedynym właścicielem sieci.
W 2018 roku zrealizowano przełomową dla sieci kampanię „Postaw ZDRO przed FIT”. Jej celem było uświadomienie Polakom, że w parze z atrakcyjnym wyglądem powinna iść świadomość, jak w odpowiedzialny sposób dbać o siebie. Po raz pierwszy na polskim rynku fitness sprzeciwiono się schematowi, zgodnie z którym aktywność fizyczna to krew, pot i łzy. Jednocześnie zaproponowano nowe spojrzenie na trening – w klubach Zdrofit wszyscy są tak samo ważni i bez względu na swój wiek, sylwetkę czy wcześniejsze doświadczenia treningowe znajdą aktywność odpowiadającą swoim potrzebom i możliwościom.
Dostępność, kompleksowa oferta i nowe technologie
- Niezmiennie od wielu lat Zdrofit realizuje swoją misję zapewniając miejsca i narzędzia do satysfakcjonującej aktywności fizycznej. Obserwujemy i analizujemy światowy i polski rynek fitness przy jednoczesnym podążaniu za potrzebami i oczekiwaniami naszych klientów. Rozwijając sieć obecnie skupiamy się przede wszystkim na trzech aspektach: dostępności klubów, kompleksowej ofercie oraz wsparciu trenujących przy użyciu nowych technologii – wyjaśnia Tomasz Groń.
Obecnie sieć Zdrofit jest liderem na polskim rynku fitness. Liczy sto klubów zlokalizowanych w 20 miastach. Najwięcej obiektów – 67 znajduje się w Warszawie i sąsiadujących z nią miejscowościach. Poza tym z oferty Zdrofitu można skorzystać także m.in. w Trójmieście, Szczecinie, Koszalinie, Toruniu i Kielcach. Łączna powierzchnia wszystkich klubów przekracza 113 tys. mkw., co oznacza, że średnia powierzchnia obiektu to ponad tysiąc mkw.
Przestrzeń wszystkich nowych oraz remontowanych klubów projektowana jest zgodnie z przyjętymi standardami. Główną część stanowią, wyposażone w sprzęt czołowych producentów, modułowe strefy treningowe, m.in. funkcjonalna, wolnych ciężarów, maszyn, cardio, fitnessu, stretchingu czy rowerowa. Osoby preferujące zajęcia grupowe mają do wyboru ok. 120 formatów treningowych. Mogą w towarzystwie odbyć m.in. trening wzmacniający, wytrzymałościowy, metaboliczny, Les Mills czy taneczny. Dużą popularnością cieszą się zajęcia z kategorii Body&Mind, czyli łączące pracę nad ciałem ze świadomym ruchem i oddechem, co ma udowodniony wpływ na uspokajanie emocji. Nieodłącznym elementem klubów Zdrofit stają się strefy relaksu, w których można zregenerować się po ćwiczeniach.
- Dużą wartością, jak wynika z badań przeprowadzanych wśród klientów naszej sieci, jest profesjonale wsparcie przy rozpoczęciu treningów oraz działania motywujące. Od początku tego roku osoby zaczynające treningi w klubach mogą skorzystać z pakietu onboardingowego ZaczyNAJ. W jego ramach, przy współpracy z trenerem, zapoznają się ofertą klubu, analizują swoje możliwości i potrzeby oraz planują działania na najbliższy czas – dodaje Tomasz Groń.
Narzędziem pełniącym funkcję organizacyjną, edukacyjną i motywacyjną jest aplikacja Zdrowappka. Nowością jest konfigurator planów treningowych. Każda osoba ćwicząca w Zdroficie, może wygenerować indywidualny plan treningowy uwzględniający m.in. rodzaj treningu, jego intensywność i częstotliwość. Liczne funkcje umożliwiają także zarządzanie harmonogramem treningów i planowanie spotkań z trenerem oraz motywują do regularnych wizyt w obiektach. Dodatkowo odpowiadają na coraz powszechniejszą potrzebę elastycznych form treningu. Brak możliwości odwiedzenia klubu fitness nie musi oznaczać rezygnacji z aktywności. Treningi dostępne w aplikacji można wykonywać także w domu czy na zewnątrz.
Działalność edukacyjna sieci Zdrofit jest kolejnym elementem potwierdzającym jej kompleksowe podejście do promowania aktywnego stylu życia i jego wpływu na zdrowie psychofizyczne wykraczające poza prowadzenie klubów fitness.
- W czerwcu podpisaliśmy list intencyjny z Akademią Wychowania Fizycznego w Warszawie. W ramach współpracy planujemy m.in. inicjowanie badań naukowych dotyczących wpływu aktywności fizycznej na zdrowie, organizację kampanii edukacyjnych mających na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa, przegląd i aktualizację kształcenia w zgodzie z najnowszymi trendami i badaniami oraz programy stażowe dla studentów z możliwością praktyk i zatrudnienia – mówi Tomasz Groń.
Sieć prowadzi także własną placówkę szkoleniową Akademię Zdrofit. W jej ramach profesjonalna i doświadczona kadra przekazuje wiedzę przyszłym trenerom personalnym i instruktorom fitness. Osoby osiągające podczas szkoleń najlepsze wyniki otrzymują ofertę pracy w klubach Zdrofit.
– Jako lider rynku fitness w Polsce jesteśmy świadomi wyzwań i planujemy konkretne działania na najbliższe lata. Będziemy nadal edukować społeczeństwo w zakresie profilaktycznej roli aktywności fizycznej oraz jej wpływu na nasze zdrowie, życie i pracę. Planujemy zwiększać dostępność klubów, rozwijać narzędzia cyfrowe wspierające aktywność fizyczną oraz w większym stopniu wykorzystywać możliwości sztucznej inteligencji w planowaniu i odbywaniu treningu – mówi o planach na kolejne lata Tomasz Groń.