Ponad 80% Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez internet, a jedynie 17% wyklucza taką możliwość. Ponad 70% klientów e-sklepów wybierze Pocztę Polską jako dostawcę przesyłek z prezentami - wynika z badań instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.
-
Zgodnie z deklaracjami badanych ponad 80% z nich kupi w tym roku prezenty w sklepach on-line. -Wyniki badania to potwierdzenie trendu, że dzisiaj klienci oczekują więcej za mniej, z dowolnego miejsca i o każdej porze - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej. -
E-commerce nigdy nie wyprze tradycyjnego biznesu, bo wkrótce to e-commerce będzie tradycyjnym biznesem.
Wśród najpopularniejszych powodów odwrotu od sklepów stacjonarnych w bieżącym roku znajduje się wygoda zakupów przez internet. Polacy kupią w sieci prezenty bo uważają, że tak jest taniej niż w sklepach stacjonarnych (67%) i mają większy wybór niż w sklepach tradycyjnych (43%).
Badanie potwierdza zaobserwowany od pewnego czasu trend, że Polacy chętnie chodzą najpierw do sklepów stacjonarnych, żeby obejrzeć lub przymierzyć produkty. Potem kupują je w sieci. Robi tak blisko 80% badanych.
Użytkownik internetu zdecyduje się w 2014 roku na zakup prezentów w sieci ponieważ wie, że nie tylko wyda w ten sposób mniej pieniędzy, ale i będzie mógł wybierać z bogatszego asortymentu niż w sklepach stacjonarnych. Osoby, które jednak wybiorą zakup w sklepach tradycyjnych jako główny powód podają chęć osobistego obejrzenia produktów lub obawy, że towar kupiony on-line może być uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem.
-
Średnio respondenci planują przeznaczyć na zakup prezentów świątecznych w tym roku 500 zł, a połowa z nich nie więcej niż 400 zł. Co czwarta osoba planuje kupić prezenty świąteczne za kwotę większą niż 500 zł - mówi Marek Lekki, członek zarządu w ARC Rynek i Opinia.
Wśród najczęściej zamawianych w sieci prezentów znajdą się w tym roku kosmetyki (56%), słodycze (49%), zabawki (45%). Połowa badanych planuje kupić w prezencie dla bliskich książki.
Połowa badanych ocenia, że zakupy on-line to najlepszy sposób na robienie zakupów świątecznych.
O badaniu
Badanie "Zakup prezentów świątecznych przez Polaków" zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej. Przebadano 508 osób, które planują kupić prezenty świąteczne. Badanie reprezentatywne na populację internautów ze względu na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Termin realizacji wywiadów: 7 - 12 listopada 2014 r.
Tagi: