Aby móc zaoferować konsumentom usługę bardziej kompleksową, niezależną od sklepowych skanerów, pod koniec 2016 roku Piotr i Paweł uruchomił własną aplikację Skanuj i Kupuj, pozwalającą klientowi skanować produkty za pomocą smartfona przed włożeniem ich do koszyka i płacić przy dedykowanym stanowisku kasowym. Docelowo aplikacja powiązana będzie również z zakupami w e-sklepie. Usługa działa już w 4 kolejnych supermarketach : w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 179 i przy ul. Stawki 2a, w Markach pod Warszawą oraz w Poznaniu przy ul. Druskienickiej 12a.
Po rocznym teście uruchomiony został w całej sieci program lojalnościowy Podwajamy Rabaty. Usługa oparta na tradycyjnych kartach i aplikacji umożliwia klientom odkładanie w dedykowanym systemie zniżek, których wartości są następnie podwajane przy zakupie produktów. Już ponad 150 tys. klientów uczestniczy w programie.
Wzrostowi sprzedaży detalicznej towarzyszył silny rozwój e-zakupów. Uruchomiona w maju ubiegłego roku dedykowana dla sklepu internetowego powierzchnia w Ożarowie Mazowieckim umożliwiła w IV kwartale zrealizowanie blisko 25% wzrostu sprzedaży całego e-Piotr i Paweł.
W roku 2017 polska sieć planuje dalszy rozwój organiczny, pozwalający przekroczyć liczbę 150 supermarketów oraz kontynuowanie prac nad rozwojem technologicznym i modernizacją najstarszych sklepów, na podstawie wypracowanych w minionym roku rozwiązań.