Piotr i Paweł nowy rok rozpoczyna z 142 supermarketami, usługą samodzielnego skanowania zakupów w 8 placówkach oraz wdrożonym programem lojalnościowym Podwajamy Rabaty w całej sieci. W 2016 roku przychody wyniosły 2.233 mld zł, co oznacza wzrost o 5,2 % w stosunku do roku poprzedniego.
Ekspansja sieci Piotr i Paweł w roku 2016 ( 11 nowych placówek) koncentrowała się na dużych aglomeracjach: warszawskiej i trójmiejskiej. Wyjątkowym projektem było uruchomienie supermarketu w warszawskiej Hali Koszyki.
Na przełomie roku 2016 i 2017 Piotr i Paweł zawarł 4 umowy najmu w lokalizacjach, gdzie funkcjonowały delikatesy Alma. Supermarkety pod szyldem Piotr i Paweł w Centrum Skorosze w Warszawie oraz w galerii handlowej Arkady Wrocławskie zostaną uruchomione w marcu. W kwietniu natomiast sieć otworzy swoje sklepy w warszawskim oraz gdyńskim Klifie.
Ubiegły rok zaowocował również rozwinięciem nowatorskiego rozwiązania samoskanowania zakupów w usłudze Scaneo, które sieć Piotr i Paweł wdrożyła na polskim rynku w 2014 roku w Brwinowie, a następnie rozszerzyła na kolejne placówki w Jankach, Józefosławiu oraz w Bydgoszczy. Do tej pory usługa skierowana do posiadaczy karty lojalnościowej sieci umożliwiała skanowanie zakupów za pomocą specjalnego skanera i płacenia za nie bez dodatkowej pracy kasjerki.