Blisko 90% ankietowanych rozpoznaje nazwę „Pasaż Tesco”, a większości nazwa ta kojarzy się pozytywnie. Najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie Pasaży Tesco przez instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC prezentuje postrzeganie marki pasaży handlowych Tesco.
Zostało ono przeprowadzone na reprezentatywnej próbie mieszkańców 19 polskich większych i mniejszych miast, w których można znaleźć Pasaże Tesco.
Wyniki badania wskazują, że 87% respondentów zna nazwę „pasaż handlowy Tesco”. Najwyższą rozpoznawalność można zaobserwować wśród kobiet (90%) oraz grupy wiekowej 35-44 lata (89%). Jeśli przyjrzeć się wynikom z poszczególnych miast, to nazwa ta jest najlepiej znana mieszkańcom Jeleniej Góry i Wałbrzycha (po 100%) oraz Zielonej Góry, Świdnicy i Piły (po 96%).
Badani zostali również poproszeni o ocenę nazwy „pasaż handlowy”. Wyniki pokazały, że określenie to kojarzy się pozytywnie większości respondentów. Aż 83% ocenia nazwę raczej pozytywnie lub zdecydowanie pozytywnie. Podobnie jak rozpoznawalność nazwy, jej wysoka pozytywna ocena najczęściej wyrażana jest przez kobiety (88%) oraz grupę wiekową 35-44 lata (85%). Nazwa „pasaż handlowy” najlepiej kojarzy się także mieszkańcom Stargardu Szczecińskiego oraz Wałbrzycha, natomiast nieco słabiej gdańszczanom, gdynianom, poznaniakom oraz zielonogórzanom.
Jak pokazały wyniki badań ponad trzy czwarte klientów, którzy robią zakupy w sklepach Tesco, korzysta z usług i sklepów znajdujących się w korespondujących pasażach handlowych Tesco. Najczęstszymi klientkami pasaży są kobiety (80%) oraz grupa wiekowa 45-55 lat.
Przeprowadzone badanie to jeden z elementów kampanii marketingowej „Pasaż Tesco. Poznaj bliskiego sąsiada”, której celem jest budowanie świadomości pasaży handlowych Tesco oraz ich oferty wśród obecnych i nowych klientów. Założeniem akcji jest wspieranie ciekawych inicjatyw społecznych z udziałem m.in. lokalnych samorządów czy przedstawicieli organizacji pozarządowych.
Od ponad miesiąca w wybranych Pasażach Tesco na terenie Polski odbywają się eventy inauguracyjne, które rozpoczynają otwarcie przestrzeni pasaży dla mieszkańców oraz inicjatyw podejmowanych przez społeczności lokalne.
Tagi: